אסד צועק 'תחזיקו אותי'.דעה.

נשיא סוריה, בשאר אסד ממשיך בהצהרותיו הלוחמניות כנגד ישראל. ענר עוזרי מזכיר לאסד מה קרה לסאדם חוסיין וממליץ לו לא להעיר סתם את הדב הישראלי.

ענר עוזרי 26/01/2010

בסוף השבוע האחרון נודע לנו כי ישראל נערכת לתרגיל רחב בצפון, תרגיל אשר יכלול את כל זרועות הצבא, האוויר, הים והיבשה, תרגיל ותו לא , כמו שנערך פעמים רבות במקומות רבים בארץ וכן גם בצפון.

אך הפעם עוד בטרם סיים הקריין בישראל לדווח על התרגיל המתוכנן, יצאה ידיעה אשר מסקרת את המתרחש בסוריה שם הודיע הנשיא אסד כי סוריה מתגברת את כוחותיה בדרום סוריה, מגייסת כוחות מילואים וזאת בכדי למנוע יציאה למלחמה ע"י ישראל במסווה של תרגיל.

- פרסומת -

לישראל אין כל כוונה לצאת למלחמה מכל הסיבות אשר ידועות לכולנו ולנשיא אסד, ישראל נמצאת במלחמה שקטה ובשקט מדוּמה בדרום ואין לה כל כוונה להסלים גם את המצב בצפון. כידוע לכולנו ישראל מתכננת ביצוע פעולות לקידום יישובי הצפון בתחומים רבים ואיננה מעוניינת לצאת למלחמה כעת ושהשקעותיה ירדו לטמיון.

אבל זה לא מונע מהנשיא הסורי להכריז בפאטיות רבה על תגבור הכוחות הסוריים שיהיו מוכנים אם ה"ציוניים" יצאו למלחמה. למה הדבר דומה? לגברתן אשר אף אחד לא מנסה להתקוטט איתו אבל צועק "תחזיקו אותי", אז תחזיקו אותו, אולי הוא יירגע.

הנשיא ד"ר בשאר אסד בנו השני של הנשיא חאפז אל-אסד, בעל תואר שלישי – דוקטור לרפואת שיניים, אדם מתקדם, אשר הוצג בעבר כבעל ראייה שונה מזו המושרשת במדינות העוינות לישראל, התחנך במוסדות מערביים להשכלה גבוהה בלונדון במשך שנים ארוכות, אך מיום שעלה לשלטון מראה כי שכח הכל ומתנהג כאחרון הקיצוניים במדינתו .

בשאר אל אסד מהווה את אחד מהחלשים ביותר במנהיגי מדינות ערב וכנראה חש כי בכך יזכה ב"נקודות" אצל בני עמו ואולי גם בכלל העולם הערבי ע"י הצגת עמדה ניצית כלפי ישראל.

בשאר אל אסד חושב כנראה כי חיזוק מעמדו אפשרי ודרוש כעת, נוכח עליית כוחה של איראן, חולשתה של מצריים העמדה הניצית של טורקיה וניסיונו להיכנס בוואקום הזה ולשנות את המאזן.

אדוני הנשיא עליך להחליט, לא ייתכן כי ביום אחד תפעל לקידום שלום בערוצים נסתרים, בערוצים גלויים, מתחת לשפם או מעליו, תדון בתנאים לשם חתימת הסכם שלום ולמחרת תצא בהצהרות המעלות את רמת הכוננות וגורמות להסלמה בכל המזרח התיכון.

אתה חייב להראות מנהיגות, לא פעלתנות ורברבנות כאחרון הפרחחים אלא מנהיגות, שפר את מצב עמך במקום להתעסק בשטויות, ראה מה קרה לשכנך העיראקי, טוב לא צמח לו מכך.

ולכן לסיכום, אולי כדאי לומר אדוני הנשיא, לא זו בלבד אשר איננו מעוניינים במלחמה, אנו לבטח לא נפתח בה אך אם תרצה מאוד אנו נפעל לקידום שלום אמיתי והוגן כחלק משלום תמורת שלום, אבל אם תנסה לחרחר מלחמה ולייצר הסתה ותקיפה של ישראל, אנא אל תתפלא שהדב ייעור משנתו ויימצֵא כור אטומי נוסף אשר יימחק מעל פני האדמה. (עפ"י פרסומים זרים).

המשך הסיפור תלוי בך…