באיזה שלב בפרויקט התחדשות עירונית מומלץ לשכור עורך דין?

פינוי בינוי הוא פרוייקט שהוכרז על ידי משרד הבינוי והשיכון כמדיניות רשמית בשנת 1998, פרוייקט זה מתרחש בערים שונות בישראל. הפרוייקט מתבסס על שטח עירוני בו הוחלט להרוס את בנייני המגורים הישנים ולבנות במקומם בנייני מגורים חדשים. שטח זה מוכרז כמתחם פינוי בינוי על ידי משרד הבינוי והשיכון באמצעות צו הכרזה שתוקפו עד שש שנים. מאחוריי פרוייקט זה עומד תהליך מורכב, ארוך ועדין שמתחיל באפשרות להתחיל בפרוייקט ועד להשלמתו ואכלוס הפרוייקט. כדי להוציא את התוכנית לפועל על ידי הדיירים (או היזמים) דיירי הבניין חותמים על הסכמה לפרוייקט.

היזם לרוב מבטיח בהסכם זה דירה חדשה בשטח זהה או גדול יותר מהדירה הקיימת בבניין החדש, תשלום שכר דירה בזמן הבנייה ותשלום ארנונה על שטח הדירה הישנה. המבנה הקיים מועמד להריסה ובמקומו מוקם מבנה גבוה יותר ובעל מספר רב יותר של דירות בהתאם להיתר הבניה, חלק מהדירות ניתנות לדיירים קודמים וחלק מהדירות נמכרות לדיירים חדשים. אז כיצד נדע שאנו אכן נכנסים לתהליך בעיניים פקוחות? ליווי צמוד של עורך דין המתמחה בתחום הוא הכלי החשוב ביותר שעומד לרשותך. כאן נבחן כיצד ומתי נשלב את עורך הדין בתהליך קבלת ההחלטות שלנו.

להיכנס לעסקה עם הידע המתאים

על פניו, פרוייקט פינוי בינוי הוא פרוייקט המשתלם גם ליזם וגם לדיירים. עם זאת, לא תמיד הרווח לבעלי הזכויות מובטח ועל כן יש לדאוג לממשו ככל הניתן ומי שאמון על מימוש הזכויות הוא עורך דין פינוי בינוי. בעת תחילת הפרוייקט ליזם יש עורך דין מטעמו, על כן חשוב מאוד שלדיירים בפרוייקט פינוי בינוי יהיה עורך דין שייצג אותם כבר בשלב ההסכמה על התחלת הפרוייקט – כל זאת לפני ההתקשרות עם היזם. ליווי משפטי של בעלי הדירות של הסכם פינוי בינוי הוא לא מחוייב בחוק, אך יש להבין כי אי מינוי של עורך דין בשלב זה יכול להוות סיכון רציני עבור האינטרסים של בעלי הדירות. חשוב מאוד לקחת בחשבון שחתימה על ההסכם של בעלי הדירות ללא ליווי של של עורך דין מטעמם אכן תקפה ומחייבת ולכן חשוב מאוד להסכים ולבחור בייעוץ משפטי נכון לבעלי הדירות לפני החתימה על מסמכים וההסכם  כדי לשמור על הזכויות של כל הצדדים. רק עורך דין מומחה יוכל לעמוד על זכויותיהם.

משרד עורכי דין מומלץ לפינוי בינוי

ל.עמידור- עורך דין פינוי בינוי הוא משרד עו"ד המתמחה בתחום פינוי בינוי, התחדשות עירונית ומקרקעין. ל. עמידור מחזיקים בלמעלה מעשרים שנות ניסיון בתחום הפינוי והבינוי, החל מליווי פרוייקטים משלב התכנון ועד לשלב הביצוע. בין יתר העיסוקים בתחום המקרקעין, עורדי הדין של המשרד מלווים פרוייקטים לפינוי ובינוי בהיקף של אלפי יחידות דיור. המשרד הוא משרד מוביל בתחום הפינוי בינוי והפך להיות החלוץ הראשון בתחום בייצוג בעלי הדירות. לפרטים נוספים פנו אלינו דרך האתר באתר שלנו amidor.co.il

- פרסומת -