בחירה של כלי תחבורה

תמונה: Pexels

כלי תחבורה- בהתאם לצורך של כל אדם ולמטרות הנסיעה שלו, הוא בוחר כלי תחבורה שישרת אותו. מי שעובד במקום קרוב יחסית ויש לו חנייה נוחה ליד המשרד, אם בחניון תת קרקעי השייך למבנה או במקום סמוך, יעדיף תמיד לנסוע ברכב הפרטי שלו. כך הוא מגיע מנקודה לנקודה, בדרך הוא מסיע את הילדים לגני הילדים ולבתי הספר. לאחר שעות העבודה הוא נוסע לסופרמרקט כדי לערוך קניות, מבצע סידורים שונים ומגיע בנוחות לביתו. מי שעובד בעיר רחוקה שזמן הנסיעה אליה הוא ארוך עקב עומסי התנועה, בוחר לנסוע באוטובוס עד התחנה הרצויה. התחבורה הציבורית בישראל אינה תמיד מסונכרנת ולכן לא אחת יש להמתין זמן רב לקו נוסף, כדי לנסוע באוטובוס מקומי עד היעד.

בשנים האחרונות ציבור רב נוסע ברכבת לאור הנוחות הרבה של הנסיעה בה. אחת האופציות המוצלחות היא לרכב על קורקינט חשמלי עד תחנת הרכבת. בתחנה לקפל את כלי תחבורה זה ולעלות אתו לרכבת. בעת ההגעה ליעד אפשר לפתוח שוב את הקורקינט ולהמשיך בנסיעה עד מקום העבודה. אפשרות נוספת היא לרכוש אופניים חשמליים, גם באופציה זו יש דגמים בעלי אפשרות לקפל את האופניים וכך להגיע מהבית למקום העבודה בנוחות מרבית.

כלי תחבורה בישראל ובעולם

הפעילות של התחבורה הציבורית בישראל אינה מפותחת דיה ואינה תואמת את הצורך של כמות התושבים. עובדה זו פוגעת מאד בחיי היום יום של עובדים רבים ונתון זה יוצר שינויים כמו בחירה רק של מקום עבודה קרוב, שיש אליו תחבורה נוחה.

לעומת זאת במקומות רבים בעולם, התחבורה היא הרבה יותר נוחה ומותאמת לכמות התושבים והם נוסעים ברכבות מהירות מאד כמו ביפן וכך מגיעים מעיר לעיר רחוקה תוך פרק זמן קצר מאד, יש רכבות קלות, אוטובוסים בתדירות גבוהה מאד ואמצעי תחבורה נוספים.

ההשלכות של מגפת הקורונה

- פרסומת -

בעקבות הסגרים וההתנהלות עקב מגפת הקורונה, עובדים רבים נותרו בביתם ועבדו מהמחשב הביתי שלהם. בעבר מקומות עבודות רבים לא אפשרו לעבוד מהבית וזאת מחשש שהאנשים יעסקו בענייני הבית ולא יתמקדו בעבודה. אך ברגע האמת, העובדים הקדישו מהבית שעות עבודה רבות לעיתים יותר מאשר אלו שעבדו במשרד וגם התפוקה שלהם הייתה הרבה יותר גבוהה.

אחת הסיבות העיקריות לכך היא העובדה שהם לא בזבזו זמן באופציות שונות של כלי תחבורה בדרכים, לא עמדו פרקי זמן ארוכים בפקקי תנועה. את הזמן האבוד הם ניתבו לטובת עבודה פרודוקטיבית ולכן בימים הללו העבודה לא נפגעה. את הישיבות החליפו השיחות בזום וכל המשתתפים התרגלו לאט לאט לצורת ההתנהלות החדשה, שעם הזמן הפכה להיות גם אפקטיבית.

פתרון ביניים בנושא התחבורה

עד שיהיו בישראל כלי תחבורה מהירים ויעילים כמו הרכבת הקלה, חלק מהעובדים יכולים לעבוד מהבית בימים מסוימים וזאת כדי לא לבזבז זמן בדרכים שהן מאד עמוסות.