בני הישיבות בניווט בעולם ההיכרויות- סדנה חדשה: "יוצאים לדייטים בלי הכנה או כלים מתאימים"

צילום: FREEPIK

עולם הדייטים מציב את בני הישיבות עם אתגר שלא הכירו. השפה הישיבתית, ההפרדה המגדרית והקושי לשתף ולדבר על רגשות – הם רק חלק מהמורכבות.

כעת, סדנה חדשה ("מוצאים טוב"), שמוביל ארגון "באים בטוב" בשיתוף "252", תצא מחר לדרך כשמיטב אנשי המקצוע בתחום התגייסו כדי לסייע לבני הישיבות ללמוד על עולם ההכרויות ולקבל כלים כהכנה לחתונה. "הביקוש הגבוה מצביע על הרצון הגדול של בני הישיבות להכיר את העולם הזה באופן אמיתי. ההיענות מדהימה- עוד לא יצאנו לדרך וכבר נרשמו כ-250 בחורי ישיבות", אומר יו"ר ארגון "באים בטוב" הרב יצחק נריה.

חלק מהיחס לתופעת הרווקות המאוחרת בחברה הדתית לאומית מחייב גם עיסוק בשורשי התופעה ובניסיון להביא לשינוי כבר בגיל מוקדם יותר. לא מעט גורמים שעוסקים בנושא מצביעים על קושי שקיים בקרב בני הישיבות ביחס לכל סוגיית הדייטים.

הקושי נוסע ממגוון סיבות- השפה הישיבתית שאינה רלוונטית לשיח ותקשורת עם נשים, ההפרדה המגדרית בין גברים לנשים, קושי לשתף ולדבר על רגשות ועוד. עוד רואים כי קיימת פסיביות של בני הישיבות ביחס למאמץ שעושות הנשים על מנת למצוא את החצי השני. כך יוצא, שבני הישיבות יוצאים לדייטים בלי הכנה או כלים מתאימים.

- פרסומת -

ארגון "באים בטוב" שהוקם על מנת להתמודד עם משבר הרווקות המאוחרת בחברה הדתית לאומית רואה בפעילות מול שכבת הגיל הצעירה יותר של בני הישיבות חלק ממענה לנושא. זאת מתוך הבנה שהכוונה מקצועית מוקדמת לבחורים, עשויה להיות אחד המפתחות למניעת רווקות מאוחרת.

כעת, "באים בטוב" בשיתוף "252", יקיים מחר את המפגש הראשון של סדנה מיוחדת –"מוצאים טוב" שמיועדת להכוונה והכנה של בחורי הישיבות בעולם ההכרויות ובהכנה לחתונה. מדי שבוע תעסוק הסידרה בנושא אחר- "עולם הדייטים מהזווית הנשית" (ד"ר ציפי ריין), "איך לקבל את ההחלטה" (הרב יוסף צבי רימון), "איך עוברים מדייט לקשר עמוק" (משה שרון), "איך לדייק מה אני מחפש" (ראש מכון פוע"ה הרב מנחם בורשטיין), ו"עשה ולא תעשה בדייטים" (הרב יוני לביא).

יו"ר ומייסד "באים בטוב" הרב יצחק נריה: "הסדנה הזו היא חובה ומתנה  לכל בן ישיבה שטרם הקים בית ונמצא בתהליך החיפוש. אין צורך להתלבט וגם אין צורך לצאת מהבית. רק להירשם- ואחת לשבוע לפנות שעה ולהתחיל תהליך אמיתי של בירור והתקדמות בדרך לחופה. הביקוש הגבוה מצביע על הרצון הגדול של בני הישיבות להכיר את העולם הזה באופן אמיתי. ההיענות מדהימה- עוד לא יצאנו לדרך וכבר נרשמו כ-250 בחורי ישיבות זה לימוד תורה במובן העמוק. לימוד לטובת הקמת בית בישראל. בימי בין המצרים והחורבן. זו התקומה שלנו."