בעקבות שני אירועי בטיחות חמורים: שר החינוך הורה לעצור את כל פעילויות החוץ במכינות הקדם צבאיות

חניכי המכינה הקדם צבאית נגב (ארכיון). צילום: יח"צ מדרשת שדה בוקר

שר החינוך יואב גלנט הנחה על עצירת פעילויות החוץ והטיולים של המכינות הקדם צבאיות עד לסוף השבוע בעקבות שני אירועי בטיחות חמורים שהתרחשו בימים האחרונים. בנוסף, הנחה שר החינוך לערוך תחקיר יסודי ומעמיק כדי להפיק לקחים לעתיד

מנכ״ל משרד החינוך וראש אגף הביטחון הציגו אתמול (שלישי) לשר החינוך אירועי בטיחות חמורים שהתרחשו בימים האחרונים בפעילויות חוץ של המכינות הקדם צבאיות. באחד מהם נכנסה במהלך ניווט קבוצה לשטח אש ברמות מנשה ובשני כמעט וטבעה מדריכת המכינה בנחל דן ליד קיבוץ דן. בשני המקרים לא היו נפגעים.

בעקבות האירועים החמורים, הנחה השר גלנט על עצירת כלל פעילויות החוץ והטיולים של המכינות הקדם צבאיות עד סוף השבוע, וכן על ביצוע תחקיר ולמידה במכינות לטובת חידוד נהלי הבטיחות שנקבעו על ידי משרד החינוך. ממצאי התחקיר יוצגו למנכ״ל המשרד בשבוע הבא.

באופן חריג, מדגישים במשרד החינוך, גם מדריכים וחניכים שנמצאים כרגע בטיולי שטח יפסיקו את הפעילות באופן מידי וישובו אל המכינה, בהתאם להנחיות חדר מצב טיולים.

פעילות מכינת הנגב. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה. צילום: יחצ מדרשת שדה בוקר
- פרסומת -

בנוסף, על פי הנחיות משרד החינוך, כל המכינות נדרשו לבצע שורה של פעולות בהם ביצוע תחקיר על ידי ראשי המכינות שיבצעו הדרכות והפקת לקחים לבעלי התפקידים במכינות, בדגש על רכז הטיולים, אחראי טיולים, מלווה רחצה ורכז הניווטים.

בנוכלל הסגל, המדריכים והחניכים במכינה יקיימו לימוד ורענון נהלי הבטיחות כפי שעוגנו בנהלים המיוחדים למכינות ובחוזר מנכ"ל משרד החינוך.

מכינה שתסיים את תהליך הפקת הלקחים תפנה ותקבל אישור מחודש לאישור יציאה לטיול, החל מיום א׳ הקרוב.