בת ים: חגיגת בר מצווה לילדי הקהילה האתיופית

במהלך אירוע בר מצווה ייחודי שנערך לקראת הגעתם של עשרת הנערים למצוות, העניקו הרב בנימין אלחרר, ראש המועצה הדתית בבת-ים והרב חנניה בלומרט, רבה של העדה האתיופית עשרה זוגות תפילין מהודרות לכל אחד מהנערים הנרגשים.

עטרת זרביב 22/08/2011

את הרגע הזה לא ישכחו לעולם עשרת נערי בר המצווה מהעדה האתיופית בבת ים. את האירוע יזם הרב חנניה בלומרט, רב העדה האתיופית שרק לפני מספר חודשים נכנס לתפקידו וכבר פועל רבות למען קידום שירותי הדת בקהילה.

האירוע נפתח בשיחה ייחודית על משמעות בר המצווה ועל קדושת ומהות התפילין. בהמשך, נגשו חתני בר המצווה, כל אחד בתורו, להתברך ולקבל מהרב אלחרר והרב בלומרט מתנה אישית יקרה במיוחד: סט תפילין מהודר וסידור תפילה מפואר.

- פרסומת -

"זוהי המתנה הכי יקרה שקיבלתי בחיים", אמר אחד הנערים כשהוא חובק בעיניים נוצצות את זוג התפילין שקיבל. בין האורחים בלטה גם נוכחותם של נציגי המועצה הדתית ונציגי מרכז הקליטה של עיריית בת-ים אשר ברכו את הנערים הנרגשים שיזכו לגדול לתורה ושכל תפילותיהם יתקבלו ברצון.

בסיום האירוע, הביע הרב אלחרר את התרגשותו ואמר:"מצוות התפילין הינה חלק משמעותו במהותו של העם היהודי. נצטווינו בקריאת שמע: "וקשרתם לאות על ידיך, והיו לטוטפות בין עיניך". אנו רואים חשיבות עליונה בכך שלכל נער ונער בעיר בת ים יהיו תפילין מהודרות וטהורות כשהוא מגיע לגיל מצוות. אנו השקענו רבות על מנת לגייס לנערים הללו את התפילין המהודרות ביותר ואנו מתעתדים להמשיך ולפעול כל העת למען מטרה קדושה ונעלה זו", אמר הרב אלחרר.

לסיום, הודו ההורים הנרגשים לכל הגורמים אשר פעלו לטובת העניין ודאגו לכך שגם ילדים אלו יוכלו לקיים מצוות תפילין בהידור.