גיזום עץ – מה חשוב לדעת

צילום: pixabay

עצים גבוהים ובעיקר עצים גבוהים וסבוכים עלולים להוות סכנה לציבור ולעוברי אורח. לכן, אם יש עצים גבוהים שנמצאים בשטח שבאחריותם אתם במקום הנכון. נסביר לכם כאן מתי חשוב להקפיד על גיזום עץ, מה הסכנות, מה היתרונות כאשר מקפידים על גיזום עץ באופן מוסדר.

צילום: pixabay

מה היתרונות של גיזום עץ גבוה?

כאשר יש עץ גבוה וותיק הוא עלול לסבול עם הזמן מבעיות שונות. גיזום עץ פותר את רוב הבעיות האלו.

  1. עצים גבוהים עלולים לסבול מריקבון באיזורים מסוימים – כאשר ענפים בעץ סובלים מרקבון זה מעלה את הסיכוי שהענף יפול במצבי מזג אוויר קיצוניים. ענף גדול שנופל מעץ עלול להוביל לנזק בגוף או ברכוש. כאשר מדובר לדוגמה על גיזום עץ פיקוס, העץ נוטה לצבור משקל על ענפים ככל שהם צומחים ואם לא יגזם כראוי הענפים עלולים לקרוס ממשקל עודף.
  2. עצים עם ענפים גבוהים עלולים לסבול ממזיקים – עוד סיבה לדאוג לאיש מקצוע שיעשה גיזום עץ היא שכאשר הענפים גבוהים במיוחד יש נטייה למזיקים שונים להתמקם עליהם. אלו יכולים להיות עטלפים, צרעות או מזיקים אחרים והגיזום נוטה להרחיק אותם.
  3. עצים גבוהים עלולים להסתיר חלונות גבוהים – כאשר עץ צומח לגובה רב הוא יכול לחסום חלונות בבניין ואף להוביל פורצים לטפס עליו. לכן פעמים רבות נבחר להרחיק ענפים גבוהים שקרובים לחלונות בניינים.

 

- פרסומת -

מתי נזמין בעל מקצוע שיטפל בגיזום?

כאשר מדובר על עץ גבוה במיוחד נצטרך בעל מקצוע שעוסק בתחום ויש לו את הציוד המתאים. גיזום של עצים גבוהים יכול להעשות באמצעות מנוף, סולמות גבוהים, חבלים או סנפלינג. חשובה שהעבודה על תהליך הגיזום תתבצע באופן בטוח מקצועי כדי למנוע סכנה לעובד עצמו, לרכוש ולעוברי אורח. חשוב לשים לב לסמן את האיזור בו תתבצע העבודה כדי למנוע מאנשים לעבור במהלך הגיזום.

 

למה חשוב לשים לבד כשמדובר בגיזום עץ פיקוס?

עצי פיקוס דורשים התייחסות מיוחד כשזה נוגע לגיזום, גם כדי לשמוע על הסביבה והמרחב הציבורי, וגם כדי לשמר את העץ ואת יכולתו לצמוח ולהתפתח. גיזום תקין יאפשר לעץ להמשיך ולשגשג לאורך שנים מבלי שיפריע לסביבה. כאשר מדובר על גיזום עץ פיקוס חשוב לשים לבד למספר דגשים. ראשית כדי לשמוע על בריאותו ותקינותו של העץ לאורך זמן יש לגזום ענפים יבשים בלבד או ענפים שמונעים את צמיחתו התקינה של העץ עקב משקלם. גיזום מוגזם של העץ עלול להוביל לחוסר שיווי משקל ולפגוע בפוטנציאל הצמיחה של העץ. בעת העבודה יש להקפיד על נהלי בטיחות, להימנע ממצב של מגע עם קווי חשמל או חלילה נפילה של ענפים בתהליך הגיזום לכיוון עוברי אורח או רכוש. בעבודה על עצי פיקוס כדאי לאבחן מראש את הזן הספציפי ולטפל בו בהתאם.