גם השנה: מאות בטקס האזכרה הייחודי לזכרם של חללי בני ברק

מאות משתתפים ומשתתפות הגיעו היום (ד'), יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, לטקס האזכרה לזכר חללי בני ברק שנערך בבית העלמין פוניבז' בבני ברק.

אביחי טבק 08/05/2019

את טקס האזכרה הובילו השנה מ"מ רב העיר בני ברק וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב רבי אליעזר שמחה וייס שליט"א, נציג עיריית בני ברק ויו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר, מר יעקב וידר, נציגי צה"ל, יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, נציגת 'יד לבנים' ותלמידי מוסדות החינוך בעיר.

כזכור, במשך שנים פקד הרב יצחק דרקסלר ז"ל, גיבור מלחמת יום הכיפורים, שנפטר לאחרונה, את קברי החללים, חלק מהם חבריו לספסל הישיבה שנהרגו במלחמות ישראל, ונוכח לראות כיצד הם ופועלם הלכו ונשכחו, עד שנותר לבדו.

- פרסומת -

לאחר שפניות למשרדי הממשלה כי יקחו על עצמם ארגון טקס אזכרה לחללי צה"ל החרדים נענו בשלילה, פנה הרב דרקסלר ליעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק ויו"ר הליכוד בעיר, ויחד הובילו השניים, ביוזמתם ומכספם, טקס אזכרה שנתי לחללים החרדים בבית העלמין בבני ברק.

לפני כחודש, שנה בדיוק אחרי פטירתו של הרב דרקסלר ז"ל, הודיע משרד הביטחון כי קיבל על עצמו לקיים טקס אזכרה רשמי לחיילי צה"ל החרדים, והטקס התקיים אמש בירושלים בנוכחות קהל גדול.

לאור צוואתו של הרב דרקסלר ז"ל כי תאמר תפילה על קברם של חבריו ביום הזיכרון גם אחרי לכתו, ביקשה משפחתו כי גם השנה תמשך העליה לקברי החללים הקדושים.

בנו, חזי דרקסלר, נשא דברים באירוע ואמר: "במשך שנים ארוכות אבא היה מגיע לכאן לבדו ביום הזיכרון, מדליק נר ונושא תפילה לזכרם של חבריו. בסופו של דבר פצעי המלחמה הכריעו אותו והוא הצטרף אליהם, ואני עומד כאן היום בשמו ובשמם, ובטוח שהם שמחים שבאנו לכאן להתפלל נשמתם".

הגאון רבי אליעזר שמחה וייס שליט"א, מ"מ רב העיר בני ברק וחבר מועצת הרבנות הראשית, אמר: "דקת הדומיה מביאה אחדות בין כולנו. אפשר להתפלל בה לה', אפשר לזכור את החיילים שנפלו ולחשוב על משפחותיהם שנושאות את הפצע. מרן רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל אמר שבמקום לחפש קברי צדיקים שיגשו להתפלל על קברי החללים הקדושים וגם אנחנו זוכים לעלות ולהתפלל על קברם".

משנה לשנה – הקהל רב יותר ומגוון יותר (צילום: אם תרצו)

יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר בני ברק ומייסד טקס הזיכרון לחללי צה"ל החרדים, אמר כי: "עם ישראל לעולם לא ישכח את מי שמסר את נפשו עבורו. אנחנו עומדים פה יחד כדי להתפלל לעילוי נשמתם ולזכור את גבורתם של הקדושים, וגם להזכיר לעצמנו שבלעדיהם כולנו אולי לא היינו עומדים פה היום".

יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, שתנועתו הצטרפה בשנים האחרונות ליוזמה להנצחת החללים החרדים אמר כי: "אנו מצדיעים לחיילי צה"ל בכל מקום שהם וזוכרים את הנופלים כולם. החיילים החרדים הקבורים בבני ברק הם אות להשתלבות. נזכור את כולם, באמירת תהילים וקדיש, בהצדעה לדגל ובעמידה יחד כאיש אחד"