גמילת תינוקות – הגיע הזמן לגמול את הילד

Portrait of a beautiful mother with her newborn baby

גמילה מבקבוק

הגיע הזמן של התינוק שלכם להתחיל בתהליך גמילה מבקבוק ולעבור לשימוש בכוס כמו כל דבר חדש זה גם מרגש וגם מעורר חששות ממש כמו אצלנו המבוגרים. אז מה חשוב לדעת כדי לעשות את תהליך הגמילה באופן מוצלח

הפכו את הגמילה לחוויה 

הציעו לילד כוס מושכת וצבעונית, לעיתים דווקא כוס כמו של מבוגרים תמשוך את הילד אם הוא רוצה להרגיש ממש גדול. החמיאו לילד והתלהבו מכך שהוא שותה לבדו מכוס.

אל תיבהלו משפיכות של שתיה מהכוס. קחו בחשבון שבתחילה יתרחשו אירועים בהם המשקה ישפך. אל דאגה, כך לומדים. אם תקחו זאת מראש בחשבון ותתייחסו לעניין בחיוביות בלי שהדבר יוריד בעיניכם מתפיסתכם לגבי יכולות הילד, אתם תשדרו את ההרגשה הזו גם לו והוא ירגיש שזה בסדר שנשפך לו והוא עדיין אחראי וגדול ומתקדם יפה לשלבים הבאים ברכישת העצמאות שלו.

לתינוקות רבים הבקבוק מהווה מעין חפץ מעבר מנחם, כל גמילה מהרגל שמשלב היקשרות רגשית הוא קשה לכל אחד. לכן חשוב לא למנוע מהתינוק בבת אחת את הבקבוק בלילה, ככל שהתרגל אליו. כדאי להחליף בשלב הראשון את הבקבוק של הצהריים כך שהילד יאכל וישתה יחד עם כולם כמו גדול. 

- פרסומת -

בהמשך ככל שהתינוק יתרגל לשתיה מכוס ויבסס את המיומנות הזאת, ניתן לגמול אותו בהדרגה גם מבקבוק בלילה או בבוקר עם ההתעוררות.

 גמילה מחיתולים בלילה

קיימות 2 גישות שונות לגבי גמילה מחיתולים בלילה יש כאלה הדוגלים בשיטה של גמילה מחיתולים ביום ובלילה בו זמנית, זאת אומרת מרגע שמורידים לילד את החיתול בשעות היום מפסיקים לשים לו חיתול גם בלילה. גישה נוספת מפרידה בין שעות היום והלילה, זאת אומרת, מורידים לילד את החיתול רק בשעות היום ובלילה הוא ישן עם טיטול ולאחר שבועיים בהם הוא קם עם חיתול יבש ניתן להוריד לו את החיתול בשעות הלילה.

תוכלו לבחור בגישה הנראית לכם. אין פה נכון ולא נכון, מה שכן, היו סבלניים וקחו נשימה עמוקה ומומלץ להצטייד בסדינים ומצעים להחלפה בשפע ובסדין מונע חדירת נוזלים למזרן.