"דורש מבג"ץ לא להתערב במנהגי התפילות בכותל המערבי"

נציג נעם בכנסת ח"כ אבי מעוז. צילום: דוברות הכנסת

בהצהרה שנשא היום יו"ר מפלגת נעם, סגן השר ח"כ אבי מעוז, התייחס לטרגדיה שהתרחשה בטורקיה, קרא להמשיך להתפלל לרפואתו של הקצין שנפצע בפיגוע, וכן לדיון שייערך בבג"ץ החודש בעניין הכותל המערבי

בהצהרה שנשא היום יו"ר מפלגת נעם, סגן השר ח"כ אבי מעוז, התייחס לטרגדיה שהתרחשה בטורקיה, קרא להמשיך להתפלל לרפואתו של הקצין שנפצע בפיגוע, וכן לדיון שייערך בבג"ץ החודש בעניין הכותל המערבי.

ברצוני להזדהות עם העם הטורקי שעובר בשעות אלה טרגדיה נוספת של רעידות אדמה. מברך את כוחות צה"ל וכוחות הביטחון האחרים שהיו שותפים לחיסול חוליית המחבלים ליד יריחו הבוקר. ממשיך להתפלל לרפואתו של קצין צה"ל שנפצע בפיגוע בעיר דוד לפני שבוע.

- פרסומת -

אני רוצה לדבר על היבט נוסף שקשור לחקיקה ששר המשפטים מוביל להחזרת האיזון בין הרשויות. החודש ייערך דיון בבג"ץ בעניין הכותל המערבי. הבג"ץ התבקש להתערב בסדרי התפילה בכותל המערבי. הדבר משול בעיניי למצב שבו תוגש עתירה לבג"ץ על ידי מוסלמים שידרשו לייחד מקום במסגד אל-אקצא לתפילה עם נעליים.
וכי יעלה על הדעת שבג"ץ יתערב בכך?
או למקרה בו יוגש בג"ץ ע"י קבוצת נוצרים שיעתרו לקיים תפילה בנוסח חדש שהם המציאו בתוך כנסייה.

לא יעלה על הדעת שבג"ץ יתערב במקרים אלו. כמו שלא יעלה על הדעת שבג"ץ יתערב במקרים אלו מכיון שזו התערבות במנהגי הנצרות או האיסלאם, כך לא עולה על הדעת שבג"ץ יתערב במנהגי התפילות בכותל המערבי. כמו שבג"ץ לא יתערב במנהגי הדת הנוצרית או במנהגי דת האיסלאם, אני דורש שלא יתערב במנהגי הדת היהודית.
כמו שהוואקף מנהל את סדרי התפילה במסגד, כך הרבנות הראשית מנהלת את סדרי התפילה במקומות הקדושים.

אני דורש מבג"ץ להפעיל את אותו שיקול דעת של אי התערבות במקומות הקדושים לנצרות או לאיסלאם גם ביחס למקומות הקדושים ליהדות, ובוודאי כאשר אנחנו מדברים על מקום מקודש כמו הכותל המערבי במדינה היהודית. עוד נקודה למחשבה מדוע חייבים להחזיר את האיזון בין הרשויות. זהו נושא קלאסי, שרק הממשלה אחראית עליו, והסמכות הדתית העליונה במדינת ישראל, כלומר הרבנות הראשית, אחראית לטפל בו ולקבוע את סדרי התפילות הנהוגים בו.
אני דורש מבג"ץ שלא יתערב"