דרכים לבחירת בית מזוזה

בית מזוזה

בית מזוזה הוא החלק הנחמד והקל של בחירת מזוזה משום שהוא מביא לידי ביטוי את הטעם שלכם ואת הסגנון המועדף עליכם. המזוזה עצמה, הקלף והמגילה, חייב להיות כשר כמובן ואת זה משיגים רק אצל סופרי סת"ם שמקובלים עליכם וידועים כסופרים מוסמכים ומוכרים ככאלה. כמובן שכל אחד בוחר לפי הנוסח שמתאים לו בעיצוב הקלף, אם זה אשכנז או ספרד, ולכן זה יותר עניין של מסורת והבית שגדלתם בו. את בית המזוזה אתם יכולים לבחור לפי מה שאתם אוהבים, אם כי גם שם יש להקפיד על כך שיהיה כתוב עליו רק מה שצריך, נכון וכשר לכתוב.

מה חשוב להקפיד בו בבחירת בית מזוזה?

  • איטום – לא משנה מה גודל המזוזה היא חייבת להיות בנויה היטב כדי להיות אטומה לנוזלים כמו משקעים וכל חומר אחר שעלול לגרום לפסילתה אם ידלוף פנימה. מהבחינה הזאת עדיף שיהיה לפחות בית פנימי מפלסטיק שיאטום אותה מבפנים ולא יחשוף אותה.
  • מקום לקלף – הגודל מותאם ראשית לגודל המזוזה עצמה, שיש בה קלף שחייבים להבין בה את האותיות אחרת היא פסולה אם אין בה מילים ברורות. חשוב מאוד שיהיה לה מקום מרווח. בדקו שיש לכם מקום למגילה ולכן קנו את המגילה מראש.
  • גודל שמתאים לדלת – המשקוף חייב לשאת את המזוזה נוחות ועם שוליים מספיקים ולא להיות תלויה ממש על הקצה או לבלוט בשוליים. כל התקנה כזאת מסכנת את שלומה ולא מאפשרת לה למלא את תפקידה בנאמנות משום שהיא אינה יציבה, כל טריקה עלולה להפיל אותה ואנשים עלולים לנתק אותה בטעות במגע יד.
  • סגנונות שונים – לכל בית מזוזה יש סגנונות שונים. יש מודרניים ויש שמתאימים לזרמים שונים כמו מזוזת חב״ד, מזוזות שמעדיפים במגזר החרדי, בכלל ישראל שיבחרו מזוזות דקורטיביות ומעוצבות מחומרים שונים, בעיקר זכוכית ועוד. הסגנון לא אמור להפריע לכם בבחירת מזוז אלא אם כן יש משהו שמאוד מתאים לבית שלכם ואתם ממש רוצים שתהיה לכם מזוזה כזאת בבית.
  • התאמה להתקנה – יש מזוזות שאפשר להבריג ולקדוח במשקוף ויש משקופים שעליהם אפשר רק להדביק ולכן מזוזות כבדות מדי לא יחזיקו מעמד בצורה כזאת.

אם אתם מעוניינים לקנות בית מזוזה פנו עוד היום ליודאיקה.