האולטימטום של יהדות התורה לנתניהו

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בכירים ביהדות התורה מאיימים שאם נתניהו ייסוג מהרפורמה או יוותר על עקרונותיה המרכזיים – לא תהיה לו קואליציה. כך דווח היום (חמישי) בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב. אמירות דומות נשמעות מצד מפלגות נוספות בקואליציה, שהבהירו שניתן לבוא לקראת האופוזיציה רק ביחס לפרטים הקטנים. הלכה למעשה, הדברים הללו מגבילים מראש את מרחב התמרון של כל ניסיון הידברות בנושא.

הממשלה אמנם קמה רק לפני חודש וקצת, אך זה אינו האיום הראשון על שלמות הקואליציה. רק בשבוע שעבר הבהיר חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית, כי אם הממשלה לא תשנה את גישתה ביחס לפינוי חאן אל אחמר וביחס לתגובה על ירי טילים מעזה, הוא ינקוט בצעדים חריפים.

כהן הבהיר כי "אני מחוייב קודם כל לתושבי הדרום". התגובה של כהן הקפיצה את יו"ר מפלגתו איתמר בן גביר, שאיים בקבוצת וואטסאפ פנימית, כי אם כהן לא ימחק את הציוץ "הוא יעוף".

כזכור, לאחר הסכם בין מפלגות הליכוד ויש עתיד, יושב ראש ועדת חוקה, חוק ומשפט שמחה רוטמן הודיע לחברי הוועדה כי הדיון בנוגע לחוק יסוד השפיטה נדחה ליום ראשון. אמש, לאחר עריכת דיון נוסף בנושא הרפורמה בוועדת החוקה, הודיע רוטמן כי גם לא תתקיים הצבעה כמתוכנן.

- פרסומת -

הדיונים סבבו סביב השינויים בוועדה למינוי שופטים והאיסור על בג"ץ לפסול חוקי יסוד. בשבוע שעבר פורסם בכאן חדשות שבקואליציה החליטו לפצל את הדיונים ברפורמה ולהתמקד קודם בשני הסעיפים האלו, כדי להעבירם במליאה מוקדם יותר.