האם אימון אישי מתאים לכל אחד? 

קרדט: שאטרסטוק
עם השנים, אנחנו יכולים לראות יותר ויותר אנשים אשר בוחרים להיות מאמנים אישיים. חלקם מציעים שירותי אימון כלליים, לילדים, בני נוער, מבוגרים, זוגות ומשפחות, ואחרים מציעים שירותי אימון ספציפיים על פי תחומי התמקצעות. למשל, אנחנו יכולים למצוא מאמנים אישיים למנהלים, מאמנים אישיים לספורטאים, מוזיקאים ועוד. 

הגידול במספר המאמנים האישיים בשוק, נובע באופן טבעי גם מעובדה שיש ביקוש רב למאמנים בתחומים שונים. הרבה מאוד אנשים בגילאים ובתחומים שונים מחפשים מאמנים, מישהו שיכול ללוות אותם ולעזור להם בשלבים שונים בחיים, בתהליך קבלת החלטות, בתכנון מהלכים, וביכולת לעמוד מול מצבים שונים. 

השאלה הנשאלת היא, האם אימון אישי באמת מתאים לכל אחד. בין אם זה מהצד של המאמן, קרי, האם כל אחד יכול ללמוד את המקצוע ולהפוך להיות מאמן מקצועי, ובין אם זה מהצד של המתאמנים, אלה שמקבלים שירות מהמאמנים ועובדים איתם באופן צמוד. 

לפני שנסביר למי זה באמת יכול להתאים, והאם כל אחד יכול לעשות בזה שימוש, חשוב לומר, שמעבר לשאלת ההתאמה יש חשיבות לשאלת האיכות. כל אחד יכול להיות מאמן אישי, זה לא אומר שהוא יהיה טוב בזה. כמו כן, כל אחד יכול לפנות למאמן, אך השאלה איזה סוג של שירות הוא יקבל ממנו. לכן חשוב להתייחס לא רק להתאמה אלא גם לאיכות. 

קרדט: שאטרסטוק

למי יתאים להיות מאמן אישי?

- פרסומת -

אימון אישי זו תפיסה. זו גישה שלמה שצריך להתנהל על פיה. מי שבוחר להיות מאמן אישי צריך לדעת איך לגשת לאנשים, איך לעבוד איתם, הוא צריך להיות סבלני ויחד עם זאת, להיות מסוגל לדחוף ולקדם אותם לבצע תהליכים שונים. 

בשביל להיות מאמן אישי טוב צריך להכיר את המתאמן, להבין מה השאיפות והמטרות שלו, מה היכולות ובעיקר מה הקשיים איתם הוא מתמודד. בהתאם צריך לדעת, מה יכול לעזור לו, איזו גישת אימון תעזור ואיזו תוכנית יכולה לשרת אותו. עם זאת, צריך גם לדעת להיות גמישים בשביל להיות מסוגלים לבצע שינויים בתוכנית בהתאם לצורך. 

מעבר לכל זה, מאמן אישי חייב להיות בעל גישה טובה לבני אדם, הוא צריך להיות סבלני ופתוח, מתוך הבנה שכל מתאמן בא עם מטען משלו. 

אימון אישי, האם כל אחד זקוק לו?

מהצד השני, עולה שאלה האם אימון אישי מתאים לכל אחד. התשובה היא לא. ישנם אנשים שמסתדרים נהדר גם בלי מאמן אישי, הם לא מרגישים צורך בשירותיו. לעומת זאת ישנם אחרים הזקוקים לעזרה וכיוון מצד גורמים אחרים, למשל פסיכולוגים או פסיכיאטרים. 

הכל תלוי באופי הבעיה איתה מתמודדים, האם היא נקודתית או רחבה, וכן עד כמה מוכנים ופתוחים לקבל עזרה ושירות מגורמים חיצוניים. בשביל להפיק תועלת מאימון אישי, צריך להיות מסוגלים לקבל ביקורת ולהיות מוכנים להשתנות, ולא להישאר מקובעים באותה גישה שהובילה אותנו לנקודה בה אנחנו נמצאים.