האם אנחנו לקראת שינוי בהגדרות מעלית השבת?

צילום: מכון צומת
חברות המעליות המובילות בארץ בכנס עיון מיוחד של מכון צומת, "מתאימים את פיקוד השבת לתקן החדש". מכון צומת להלכה וטכנולוגיה ערך יום עיון לנציגי חברות המעליות המובילות במשק כדי להציג את השינויים וההתאמות לתקני הבטיחות החדשים שעתידים להיכנס לתוקף ביוזמת מכון התקנים

חברות המעליות המובילות בארץ נפגשו הבוקר במודיעין לכנס עיון מיוחד ביוזמת מכון צומת להלכה וטכנולוגיה. במהלך הכנס סקרו אנשי מכון צומת בפני המשתתפים את העדכונים והדגשים החדשים העומדים לצאת לפועל בכדי להתאים את הדרישות ההלכתיות לתקני הבטיחות החדשים שעתידים להיכנס לתוקף ביוזמת מכון התקנים. כמו כן, במהלך הכנס התקיים דיון פורה בין אנשי מכון צומת לבין נציגי חברות המעליות על פתרונות יצירתיים לאתגרים ההלכתיים והטכנולוגים למעליות המודרניות והתקנים החדשים.

נושא נוסף שעלה לדיון בכנס הוא סוגיית מעלית השבת לציבור החרדי. רבני מכון צומת הציגו לנציגי החברות את ההבדלים בפסיקה אודות מעלית השבת בין חלקים בציבור החרדי שחלקו לא משתמש במעלית שבת, לבין שומרי השבת שכן סומכים על ההיתר, וחידדו אילו התאמות טכנולוגיות יש לבצע כדי להתאים את מעלית השבת גם לציבור החרדי.

עוד לפני שהכנס יצא לפועל, נערכו מספר פגישות מקדימות בין ראש מכון צומת הרב מנחם פרל לבין מיכאל סויסה, שאחראי על תחום תקינות המעליות במכון התקנים. בכנס השתתפו כאמור חברות המעליות המובילות בארץ וביניהם נציגים מחברות: אינטראפ, אלקטרה, טיסנקרופ, כפיר, נעמן, עלרד, צום, קונה, שינדלר ושחק.

ראש מכון צומת הרב מנחם פרל מסר למערכת: "יזמנו את הכנס מתוך מטרה לעדכן את החברות המובילות בשוק על השינויים שצפויים לצאת בקרוב בהגדרות מעלית השבת כך שיתאימו לתקני הבטיחות החדשים שעתידים להיכנס לתוקף וכדי לשרטט ביחד איתם כיצד להחיל את השינוי בשטח."

- פרסומת -

מנהל הפרויקטים בחברת שינדלר ישראל, המהנדס ליאור אויגונר הוסיף: "שמחים מאוד על שיתוף הפעולה הותיק והמתמשך עם המכון. המפגש היה חשוב ומעשיר ונתן הרבה מידע מעמיק על היכולות וההבנה של המכון בנושאי הלכה וטכנולוגיה. שמחנו לראות שהמכון עובד למען זיכוי הציבור בצורה מקצועית ובחשיבה מחוץ לקופסא במציאת התאמות לאתגרים ההלכתיים-טכנולוגיים".

עוד סיפרה מנכ"לית מכון צומת הדס קרמר: "אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם חברות המעליות המובילות במשק. אנחנו רואים בהם שותפים טבעיים ליכולת לתת מענה לציבור שרוצה לשמור שבת כהלכתה ובד בבד לשמור על יחסי שכנות טובים ולפתור את כל האתגרים. זו משימה קשה ומורכבת ואנחנו שמחים שהם פועלים איתנו יחד".