האם יש פתרון טבעי לחרדות

חרדות הן תופעות נפוצות בארץ. מחקר של משרד הבריאות מעלה כי עשרה אחוז מהאוכלוסייה בארץ סובלים מהפרעת חרדה. למרות שזאת תופעה מאוד נפוצה יש עדיין בורות גדולה, לגבי שיטות טיפול בחרדה.

חרדה היא תגובה נורמלית של הגוף למצבי לחץ. אבל הפרעת חרדה היא הקצנה לא בריאה של הפחד הרגיל. זאת אומרת שאם לדוגמא במצב רגיל אדם קצת חושש מכל מני אתגרים שצפויים לו במשך היום, הרי שאדם עם הפרעת חרדה יפסיק לצאת מהבית כי הוא חושש ממה שיקרה לו במשך היום. כמו כל דבר בבריאות הנפש המבחן הוא עוצמת התופעה והשאלה האם הקושי הריגשי מפריע לו לאותו מטופל התפקוד. מבחן התפקוד הוא המבחן האמיתי.

סימפטומים של הפרעת חרדה

יש אנשים שיש להם תופעות גופניות בהפרעת חרדה. כמו למשל בעיות בתהליכי העיכול תחושת חוסר נשימה, תחושה של עייפות רבה, ואפילו כאבי שרירים. הרבה מאוד אנשים מגלים שהיה להם התקפת חרדה אחרי שהגיעו למיון של בית חולים עם תחושה שהם מקבלים התקף לב. הרופאים כבר מכירים את התופעה. מגיע בן אדם עם תלונות של כאבים ומצוקה, אבל כל הבדיקות מראות, שמבחינה גופנית הוא בריא לגמרי. אז בבית החולים עושים בירור ומדברים עם אותו מטופל כדי לראות אם כל הסימפטומים נובעים ממצב נפשי.

סוגים שונים של טיפולים בחרדות

יש סוגים שונים של טיפולים בחרדות. יש טיפולים תרופתיים שניתנים על ידי רופא. יש טיפולים שניתנים על ידי פסיכולוג. שני סוגים של הטיפולים הוכיחו את עצמם בצורה טובה מאוד . גם במקרים של חרדה כללית. גם במקרים של חרדה ספציפית. כמו טיפול בחרדת נהיגה או טיפול בחרדת בחינות. אחד הטיפולים היעילים והפופולריים הם פנייה אל מטפל CBT . טיפול קוגניטיבי התנהגותי נחשב יעיל מאוד בהפרעת חרדה.

טיפולים נוספים

ששומעים את המונח הפרעת חרדה, אנשים חושבים שהטיפול המתבקש הוא ישר כדורים. אבל יש גם טיפולים אחרים להפרעת חרדה. טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי התנהגותי מאוד עוזר בהפרעות חרדה יש הצלחות רבות בטיפול בחרדה בעזרת טיפול קוגניטיבי. טיפול CBT יכול לבוא במקביל לטיפול תרופתי או ללא טיפול תרופתי. כמו כן, יש אנשים שפונים להרבליזם כדי לעזור להם בהתקפות חרדה. צמחי מרפא רבים הם מאוד יעילים בטיפול בהפרעות חרדה.

- פרסומת -

לפרטים נוספים אנא הכנסו לאתר https://www.licbt.net