הבחירות לראשות נחל שורק | סקר דיירקט פולס: שי רייכנר מנצח כבר בסיבוב הראשון

שי רייכנר
שי רייכנר. צילום: דניאל רוזנברג

קרב הבחירות על ראשות המועצה בנחל שורק מתחמם והבוקר מתפרסם סקר שהוזמן על ידי מזכירות הישוב בית חלקיה, אחד הישובים החרדיים במועצה, שביצע עבורם מכון הסקרים דיירקט פולס, על ידי הסוקר שלמה פילבר, הנחשב לאחד ממכוני הסקרים האמינים, הסוקר בשיטות חדשניות הנחשבות כיום לאמינות יותר ובמהלך סבבי הבחירות הכלליות שנערכו בשנים האחרונות הוכח כמכון הסקרים עם התוצאות המדויקות ביותר.

את הסקר הזמינה מזכירות הישוב החרדי על מנת לבחון מי המועמד שצפוי להיבחר לראשות המועצה, כדי לסייע בקבלת ההחלטה במי יתמכו הישובים החרדיים לקראת הבחירות. מדובר על סקר גדול במיוחד שנערך בין 533 נדגמים – מספר שיא ביחס לסקר במועצה אזורית. טעות הדגימה עומדת על 4.4%, כך שתוצאות הסקר אמינות ב-95%.

תוצאות הסקר שפורסמו הבוקר מפתיעות בהפרשי האחוזים הדרמטי בין המועמדים השונים. לפי הסקר המועמד שצפוי לנצח בוודאות את הבחירות הוא שי רייכנר, שעתיד להגיע ללשכת ראש המועצה כבר בסיבוב הראשון ומקבל 48.9% מקולות הבוחרים. אחריו בפער ניכר מאד המתמודד גיל גבעתי עם 14.9% ובמקום השלישי המועמד דוד אביכזר עם 10.0% בלבד.

בתחתית הרשימה ניצבים המועמדים האחרונים עוזיאל בריח עם 8.2% וסוגר את הרשימה המתמודד רמי ברדוגו עם 6.6% בלבד.

בחירות נחל שורק
תוצאות הסקר
- פרסומת -

עוד עולה מהסקר כי 10.5% מהתושבים נותרו בקטגוריית לא החליטו / מסרבים להשיב ורק אחוז אחד מהנשאלים הודיע כי אינו מעוניין באף אחד מהמועמדים.

הסקר אף העלה כי 72% מהנשאלים בטוחים בהצבעתם, 19% די בטוחים ואילו 9% אינם בטוחים בהצבעתם, מה שמסמן וודאות גדולה ביחס לתוצאות.

יש לציין כי הסקר נערך לפני ההחלטה בישובים החרדיים בית חלקיה (מזמיני הסקר) ויסודות על תמיכה באחד המועמדים. וכעת צפויים שני הישובים להודיע על תמיכה ברייכנר – שכבר כעת זוכה ב-48.9 אחוזים, מה שצפוי להביא את רייכנר לתמיכה שתעבור בפער ניכר את רף 55% האחוזים מכלל תושבי המועצה ולנצח מיד בסיבוב הראשון.

הסקר הוזמן בצורה בלתי תלויה והגיע בימים האחרונים למזכירות הישוב בית חלקיה שאישרו את פרסומו.