הדברה ירוקה – החשיבות והאפשרויות השונות כל מה שחשוב לדעת על הדברה ירוקה

לאורך שנים, שיטת ההדברה היחידה שניתן היה לבצע, כללה שימוש בחומרים כימיים רעילים. שיטה זו אומנם נחשבת ליעילה למדי, אך בה בעת גם עשויה לגרום לנזקים בריאותיים לבני האדם, חיות המחמד והצמחייה שבסביבה המודברת. בדיוק בשל כך, הומצאו עם הזמן שיטות הדברה ירוקות אשר מסוגלות לספק את אותה יעילות, ללא שימוש ברעלים כלשהם. בהתאם לזאת, חברת הדברה איכותית תמיד תציע לכם גם הדברה ירוקה במסגרת השירותים שלה ומייד תבינו למה הדבר כל כך חשוב וכיצד זה מתבצע בדיוק.

מדוע חשוב להדביר בצורה ירוקה?

בין אם אתם מתכוונים לרכוש דירה חדשה וכבר קיבלתם אישור עקרוני למשכנתא ובין אם מדובר בדירה קיימת שאתם כבר מתגוררים בה, חשוב מאוד שתזמינו חברת הדברה מקצועית שתחסל מזיקים שפלשו אל הדירה או תמנע את הופעתם מלכתחילה, ועדיף שהדבר יעשה באמצעות שיטות הדברה ירוקות. סוג זה של הדברה מאפשר לחסל את כל סוגי המזיקים באמצעות שיטות וחומרים שאינם פוגעים באדם וסביבתו, מה שמתאים במיוחד כאשר מתגוררים בבית קבוצות האוכלוסייה הבאות:

  • ילדים קטנים ונשים בהיריון – רגישים מאוד לחומרים רעילים שמצויים בהדברות כימיות וכאשר מדובר בנשים בהריון הדבר אף יכול לפגוע בעובר. ילדים הם גם בעלי סיכוי גבוה להיפגע מהרעלים עקב ההרגל שלכם להכניס את הידיים לפה.
  • קשישים או נכים אשר סגורים בביתם – בחלק גדול מהמקרים השימוש בחומרי הדברה כימיים מחייב את פינוי הבית למשך מספר שעות עד ימים. לא תמיד הדבר בר ביצוע, במיוחד בכל מה שקשור לדירות שבהן גרים קשישים ו/או נכים.
  • חיות מחמד – עשויות להיחשף לחומרים המסוכנים ולעבור הרעלה בעצמן, בין אם מדובר בהדברה בתוך הבית ובין אם בסביבה החיצונית דוגמת הגינה.

הדברה ירוקה היא דבר מומלץ גם כאשר מדובר בבית עם גינה שבה מגדלים ירקות ופירות ורוצים למנוע הרעלה של מי שיצרוך אותם בעתיד.

אילו שיטות הדברה ירוקה קיימות?

קיימות מספר שיטות הדברה ירוקות שתציע לכם חברה מובילה:

  • הדברה אורגנית – כוללת שימוש בחומרים אורגניים על בסיס פרתרואידים (קוטלי חרקים) טבעיים, שלהם רעילות גבוהה למזיקים ורעילות נמוכה מאוד עד אפסית לאדם. זוהי למעשה האפשרות המרכזית בתחום ההדברות הירוקות.
- פרסומת -

 

  • הדברה ביולוגית – לכל מזיק קיים אויב בטבע שמסוגל לחסל אותו באופן טבעי. למשל, ביצי יתושים מחוסלות על ידי חיידקי בצילוס, טפילי צמחים יכולים להיות מחוסלים על ידי צרעות ובנוסף ניתן להשתמש בפרומונים שהם חומרים טבעיים שמסוגלים לדחות ולהרחיק מזיקים שונים מהמקום באמצעות הפצת ריח.
  • הדברה אלקטרונית – ישנם מזיקים שרגישים מאוד לגלי קול בתדרים מסויימים, מה שגורם להם לנוס מהמקום ולא לשוב אליו עוד. בעלי חיים שעבורם שיטה זו מתאימה הם מכרסמים שונים, דוגמת חולדות, עכברים וחפרפרות. באמצעות הדברה אלקטרונית נמנעים משימוש במלכודות וחומרי רעל שגורמים להרג לא הכרחי של בעלי חיים אלו ומסיכון מיותר להרעלת ילדים וחיות מחמד.

הדברה ירוקה יכולה לכלול גם ביצוע של פעולות שונות כגון איטום חריצים, ייבוש מים עומדים, ניקוי עשבייה ופעולות נוספות שגורמות למזיקים לחפש מקומות אחרים לשגשג ולהתרבות בהם.