הדרך להשגת תוצאות במנוע החיפוש של גוגל – קידום אורגני עם שירות בניית קישורים

יש דרך מאוד פשוטה לפרסם מאמרים ולקצור תוצאות. התוצאות הם כמו הפירות שלאחר הזריעה ותקופת ההבשלה, הן הקציר. כדי לקצור, אנחנו רוצים לזרוע ולטפח את האדמה. וגם באקולוגיה, כמו בקידום אורגני – יש מדע. דברים שעובדים, אלגוריתמים מנחים. בכתבה זו נכסה את אחד האלגוריתמים המשמעותיים לקידום אורגני וקצירת תוצאות: בניית קישורים נכנסים.

צילום: freepik
בדרך לקידום אורגני איכותי: איך ללכת את הדרך כמו שצריך?

אנחנו קצת הרסנו את ההפתעה כאשר ציינו לאן אנחנו חותרים, אבל זה בסדר. לעתים זה לא היעד, אלא הדרך. וכתבה זו תשמש אותנו כדרך, דרך מלמדת. הדרך עצמה יכולה להיות היעד כשאנחנו חווים אותה במלואה. למעשה, היא תמיד היעד. ופרסום מאמרים בתשלום, הוא לא הדרך לקידום בתוצאות החיפוש בגוגל. הוא היעד. וייתכן שזו אחת הטעויות האפשריות של מקדמים ובעלי עסקים באשר הם.

איך לפרסם מאמרים ייחודיים (באמת) ליח"צ?

זה לא לגבי תוכן. תוכן הוא לא מלך. זה לגבי אינדיבידואציה (מהמילה להפוך להיות אינדיבידואל). אינדיבידואציה היא המלך. תוכן כל אחד יכול לייצר. ניתן להיכנס לגן ילדים ולמצוא אינספור "עבודות אומנות", או פריטים שילדים בחרו לעשות כי ממש משעמם להם. לא בהכרח היה בהם גוון של יצירתיות או מלאכה. אלא פונקציה מוטורית של ילד שדווקא היה מעדיף לעשות משהו אחר. באופן דומה, כתיבה ופרסום מאמרים ליח"צ יכולה להיות ריקה מתוכן. וזו בעיה, כי זה אומר שאנחנו לא מתמקדים על הדרך אלא על היעד. ולכן אנחנו מפספסים את המטרה.

איך להישאר ממוקדים עד ההצלחה?

כדי להבין זאת, ניתן לחשוב על ירי בחץ וקשת. אם נדבר עם קשתים מנוסים, נוכל לשמוע שהם עוקבים אחר החץ כל הדרך אל המטרה. הם למעשה לא מורידים את הקשת שלהם עד שהחץ פוגע ולא מורידים ממנו את המבט. הם מלווים אותו עד המפגש עם המטרה. ולדעתם (ובאופן מובן) זה עוזר לחץ לפגוע במטרתו. אם אנחנו מייצרים מאמרים לפרסום ביח"צ אך אנחנו עושים זאת מבלי ללוות אותם עד הפגיעה במטרה, אפשר ששחרנו חיצים שלא פוגעים בשום דבר. אמנם ירינו אותם מהקשת שלנו, אך הם לא משרתים את המטרה.

איך לא לעבוד קשה, אלא לעשות חכם: קידום אורגני כדרך יצירת קישורים נכנסים

באופן דומה, אם שתלנו זרעים באדמה אך לא הגיע זמנם לנבוע, או שהאדמה לא יכולה לקלוט אותם, או שתנאי מזג האוויר לא הולמים או שלא קיבלו טיפוח נאות – אנחנו לא משרתים את המטרה. אנחנו מתבקשים להישאר עם התהליך עד השלמתו. אחרת אנחנו יורים קליעי סרק. הזרע ששתלנו עקר, או לפחות, לא גדל. אין בו מה שצריך כדי לצמוח לעץ פרי מאכל. העץ לא מביא פירות. אין קציר. ואולי זו הסיבה שיש אנשים שחושבים שזה "קשה" או מאתגר  להגיע למקום הראשון בגוגל. כי הם עובדים קשה, אך אין תוצאה. כי הם מלכתחילה לא שתלו את הזרע הנכון בתנאים הנכונים או לפחות לא ליוו אותו לתקופת הקציר – הפגיעה במטרה. או במילים אחרות, לא בנו קישורים נכנסים מאתרים חזקים באופן שבאמת עוזר להם לקדם את האתר בתוצאות החיפוש בגוגל.

מדוע לזכור את כל צדדי המטבע – לבנות קישורים נכנסים ולפרסם מאמרים חזקים
- פרסומת -

וזה בסדר. אלא שאיך זה מתקשר לשירות בניית קישורים נכנסים? ובכן, הקישורים יכולים להיכנס. אנחנו יכולים לעשות את "הפעולות הנכונות", אך אם הן לא מגיעות "מהמקום הנכון", הן לא יובילו "לדברים הנכונים". אם לא שתלנו, לדוגמה, את הזרע הנכון – ההשקיה לא תניב לנו את הצמח הנכון. באופן דומה, אם פרסמנו מאמרי סרק, או מאמרים שלא מרגשים את הקורא – זה לא יעזור שבנינו קישורים נכנסים מאתרים חזקים. או אם יצרנו מאמרים חזקים אך לא שמנו אותם במקומות שאנשים יכולים להיתקל בהם.

מדוע ליצור את הארץ המובטחת עבור קהל הגולשים ברשת?

אם אנשים רואים שיש מאמר אמיתי שפרסמנו באתר אחר, שבאמת מדבר אליהם – הם יכולים לבחור להגיע. ובכך, בניית קישורים נכנסים מאתרים חזקים יכולה לעזור לקידום האתר. אם הם רואים שזו כתבה פרסומית ריקה, או פשוט כתבה שלא באמת נוגעת בהם, הם לא יהדהדו עם זה. לא תהיה רזונציה. זה לא ייגע בהם. אז אפילו אם אנחנו עושים את כל "התנועות הנכונות", וגוגל אפילו מתחיל לקדם – אם אין באמת תנועת רגליים, ואנשים שבאים לאתר עקב התכנים המרגשים והנוגעים ששותפו, יכול להיות שזו תנועת סרק.

ונגיד שגוגל באמת החליט לקדם את האתר בתוצאות החיפוש – אם התוכן בו לא מכויל לגולשיו, הם יכולים לבחור לצאת במהרה. וגם זה, משפיע על האלגוריתם ונרשם במערכת. גוגל יודע שאין הפרי (האתר) טעים לגולשיו. מנגד, אם יש תוכן איכותי אך אין קישורים שמחברים אליו (ואין תנועת רגליים אינטרנטית) איך גוגל יכול לדעת שמדובר בתוכן הרלוונטי לגולשיו. כדי להבין כיצד ניתן לייצר פירות טעימים, מושכים ומזינים עבור הגולשים, ניתן להתייעץ עם תמי לב. לא רק שהיא מקדמת אתרים מעל 15 שנה, היא גם מציעה שירותי בניית קישורים ועל כן יכולה להמליץ אילו סוג כתבות ומאמרי יח"צ באמת יכולים לעזור ולטפח את השתיל.