ההחלטה הדרמטית עבור בנייה ביו"ש: אישורים ללא הדרג המדיני

הממשלה צפויה לאשר היום החלטה משמעותית מזה 25 שנים עבור הבנייה ביהודה ושומרון כך שלא יידרש אישור מצד רה"מ ושר הביטחון. ראש מועצת בית אל, שי אלון על ההחלטה: "החלטה שתייצר תנופת בנייה משמעותית באזור ותביא לפתרון ראוי לאחר שנים רבות"

ההתישבות הצעירה בבנימין. צילום: דוברות בנימין

החלטה היסטורית עבור יהודה ושומרון: הממשלה צפויה לאשר הבוקר (א') את קיצור התהליך לקבל היתרי בנייה ביהודה ושומרון כך שלא יידרש עוד אישור של הדרג המדיני, כך פורסם לראשונה בחדשות כאן 11. לפי הפרסום, הליכוד והציונות הדתית סיכמו על שינוי המנגנון לקבלת אישורי בנייה ביו"ש כך שמתן האישור הראשוני של ההרשאה לתכנון יהיה בסמכותו שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'.

ההחלטה משנה את התהליך הקיים מזה 25 שנים, בו הדרג המדיני הוא שמאשר את שלבי תוכנית הבנייה באזור, כך שראש הממשלה ושר הביטחון מאשרים בנפרד את שלב ההפקדה ושלב מתן התוקף ורק לאחר מכן התוכנית עולה להחלטת המת"ע, מועצת התכנון העליונה. מטרת השינוי, כך דווח, היא בכדי "לנרמל" את הבנייה ביו"ש ולקרב את תנאיה לאלו שבשאר שטחי ישראל בתוך הקו הירוק.

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון: "מדובר בהחלטה היסטורית וציונית כאחד. זו החלטה שתייצר תנופת בנייה משמעותית באזור, תקל על תהליכי וזמני האישורים ותביא סוף סוף לפתרון ראוי עבור הזוגות הצעירים ומבקשי הדיור במרחב לאחר שנים רבות. כמי שפועל רבות כדי להביא להגדלת היצע הדירות במועצה הצמחת תוכנית בנייה נרחבות, אני מברך על ההחלטה שתביא להוספת בנייה והיצע רחב ובכך גם לירידת מחירי הדיור ולאיזון השוק כנדרש. ההתיישבות ביהודה ושומרון אינה החצר האחורית של המדינה כי אם חוד החנית הציונית והלאומית שלנו וכך מוכח מהחלטה משמעותית זו".

- פרסומת -