הכחשת עסקה – המדריך השלם

צילום: FREEPIK

הכחשת עסקה היא בעצם מעין בקשה של ביטול חד-צדדי לעסקת אשראי אשר בוצעה, כאשר אותה בקשה מוגשת על ידי לקוח הקצה אל עבר חברת האשראי שלו. בתור בעלי עסקים וארגונים שונים, קיימים מספר צעדים שונים בהם ניתן לנקוט על מנת להבין מדוע מלכתחילה עסקות מגיעות למצב של הכחשה וכן גם על מנת לצמצם את כמות העסקאות המוכחשות ככל הניתן. אולם, מרבית המידע בנושא אינו ברור ואינו נגיש, דבר אשר מתיר את כל אותם בעלי עסקים מבולבלים בעת חיפוש אחר פתרונות. בדיוק לשם כך, החלטנו להסביר לכם בכתבה זו את כל מה שתצטרכו לדעת אודות הכחשת עסקה ישראכרט, הכחשת עסקה וכל היוצא בכך.

סיבות נפוצות שמביאות למצב של הכחשת עסקה

לפני שאנו דנים על הדרכים למנוע  הכחשת עסקה ישראכרט , הרי שעלינו להכיר את הסיבות השכיחות ביותר שבדרך כלל מביאות למצבים של הכחשת עסקה  :

  • חוסר קבלת תמורה – על פי חוק כרטיסי האשראי משנת 1986, כל לקוח אשר שילם מחיר מלא עבור מוצר מסוים או סוג שירות כלשהו ואינו קיבל תמורה עבור התשלום שלו, יכול לבקש את האפשרות של ביטול עסקה אל מול חברת האשראי שלו.
  • חיוב לא מוכר ללקוח – בכל סיטואציה בה הלקוח רואה בפרטי החיוב באשראי שלו עסקה שבוצעה מול בית עסק אשר מעולם לא ראה בעצמו, הדבר יכול להוביל למצב של הכחשת עסקה. בדרך כלל, מקרים כאלו קוראים בעקבות הונאה של בית העסק, כאשר אותו בית עסק בעצם ביצוע חיוב ללא ידיעת הלקוח, אם כי במקרים מסוימים הדבר יכול להיגרם על ידי גורם זדוני של צד שלישי. למעשה, גורם זדוני הוא כזה אשר הצליח ישים ידיו על פרטי כרטיס האשראי של הלקוח והוא מבצע עסקאות על "חשבונו" – כאשר גם במקרים שכאלו, בית העסק יתמודד עם מצב של הכחשת עסקה ישראכרט בדיוק כמו כל מקרה אחר.

דרכי התמודדות עם הכחשת עסקה:

  • חיוב פיזי של הכרטיס – חלק ניכר מהמקרים של הכחשת עסקה קורא עקב פרטי אשראי גנובים או לחילופין, בעקבות מקרים בהם הלקוח טוען כי מעולם לא רכש בבית העסק. על כן, אפשרות טובה להיאבק בתופעה זו תהיה לבצע חיוב פיזי בלבד על ידי השימוש בקורא כרטיסים.
  • מכירה רק בהצגת תעודת זהות – כאשר הלקוח מזדהה בפניכם על ידי הצגת תעודת זהות במלואה, הרי שמאוחר יותר לא יוכל לטעון כי מעולם לא ביצע עסקה בבית העסק שכן, הזדהות מלאה על ידי הצגת תעודת זהות מספקת הוכחה לכל דבר ועניין שהלקוח הגיע וקנה בבית העסק שלכם. על כן, במידה ואתם מעוניינים להימנע ככל הניתן מהכחשות עסקה, הרי שעליכם לוודא כי כל העסקאות שלכם נסגרות אך ורק על ידי חיוב פיזי של הכרטיס וכן גם רק בהינתן תעודה מזהה.