הכרת הטוב: מועצת העיר בני ברק תנציח את זכרו של השוטר שנהרג בפיגוע

מועצת העיר בני ברק תתכנס היום לישיבה במהלכה תדון בהצעתו של חבר המועצה יעקב וידר להנצחתו של רס"מ אמיר חורי ז"ל שנהרג בפיגוע בעיר. ג'ריס חורי: "מחמם את ליבנו", יעקב וידר: " כלל תושבי בני ברק מעריכים את עוז רוחו וגבורתו של רס"מ חורי"

אמיר חורי ז"ל. צילום: דוברות המשטרה

מועצת העיר בני ברק תתכנס הערב לדיון מיוחד בהצעתו של חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הליכוד, יעקב וידר, להנציח בעיר את זכרו של גיבור ישראל, רב-סמל מתקדם אמיר חורי ז"ל מיחידת האופנועים המשטרתית של מרחב דן.

רס"מ חורי היה הראשון להגיע לזירת פיגוע הירי הקשה בבני ברק בה נרצחו חמישה בני אדם. חורי לא היסס לרגע, הסתער ועצר את מסע הרצח האכזרי של המחבל, אך במהלך קרב היריות עם המחבל, נפצע חורי למרבה הצער באורח אנוש ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם בתום מאמצי החייאה קבעו הצוותים הרפואיים את מותו.

למרות שרס"מ חורי הוא שוטר ערבי-נוצרי תושב נוף הגליל, הצעתו של יו"ר סיעת הליכוד יעקב וידר להנציח את זכרו בבני ברק זוכה לתמיכה רבה. ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין נפגש עם בני משפחתו של רס"מ חורי והודיע כי יתמוך בהנצחתו בעיר וחברים רבים במועצת העיר בני ברק מסיעות יהדות התורה, ש"ס ואף מהסיעה הקיצונית של "הפלג הירושלמי" הביעו גם הם את תמיכתם, כך שנראה כי לראשונה בהיסטוריה יונצח הערב בעיר אדם שאינו יהודי.

יצוין כי לאחר הפרסום על הנצחת רס"מ חורי בבני ברק הודיעו רשויות נוספות מהאיזור גם הן על הנצחת זכרו וגבורתו. עיריית רמת גן הודיעה כי תפעל להנציח את זכרו בעיר ועיריית גבעתיים הודיעה כי תקרא על שמו גינה והדגישה כי "אין ראוי ממנו להנצחה בגבעתיים ואין מיקום מתאים יותר מגינה הנמצאת על דרך השלום".

- פרסומת -

ג'ריס חורי, אביו של השוטר אמיר חורי, אמר: "נוצר קשר חזק מאוד בינינו ובין הקהילה החרדית בבני ברק, כולל הרבנים ואנשי הדת. כולם הגיעו להלוויה וגם באו לנחם אותנו. אנחנו רואים אחדות שלא ראינו שנים וההצעה לקרוא רחוב על שם בני מחממת את ליבנו".

יעקב וידר, חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הליכוד: "שוחחתי עם ג'ריס חורי, אביו של הגיבור שהפך לסמל עבור כולנו, רס"מ אמיר חורי ז"ל. התרגשתי לראות איך המשפחה מתעלת את הכאב העצום כדי להוסיף אחדות בעם והדגשתי את הערכתם העמוקה של כלל תושבי בני ברק לעוז רוחו וגבורתו של רס"מ חורי. אני מודה גם לחברי המועצה על תמיכתם ומקווה שההצעה תאושר היום פה אחד".