המירוץ לנשיאות המדינה מתחמם

הרב לאו. קיבל את תמיכת הגמלאים (צילום: באדיבות לשכת הרב לאו)

השר איתן הבטיח לרב לאו: מפלגת הגמלאים תתמוך בך לנשיאות.

טולי פיקרש 17/04/2007

הרב הראשי לתל אביב הרב ישראל מאיר לאו טרם הודיע רשמית על כוונתו להתמודד לנשיאות, אבל אם יחליט להתמודד – מובטחים לו, בין השאר, קולותיהם של חברי מפלגת הגמלאים.

ברדיו 'קול חי', דווח כי יו"ר הגמלאים השר רפי איתן נועד עם הרב לאו בפולין, שם השתתפו השניים בטקס 'מצעד החיים' ואמר לו כי סיעתו תתמוך במועמדותו של הרב לכהונת נשיא המדינה.

- פרסומת -

גורמים המקורבים לרב לאו סיפרו לאתר החדשות 'דתילי' כי בין רפי איתן והרב הראשי לשעבר שוררים יחסי ידידות וקרבה כבר שנים רבות.

"השניים הם חברים קרובים. איתן ורעייתו מבקרים כל חג בבית הרב לאו ואם הוא אכן יחליט בסופו של דבר להציג את מועמדתו – זה די ברור שהוא יקבל את תמיכת הגמלאים. אהיה מופתע אם זה לא יקרה", הדגיש המקורב.

נכון להיום, הרב לאו כמו גם המשנה לראש הממשלה שמעון פרס טרם הודיעו רשמית על מועמדותם לנשיאות. אבל מתחת לפני השטח, השניים ומקורביהם פועלים במרץ.

במערכת הפוליטית, העריכו כי הגמלאים יביעו תמיכתם דווקא בפרס, מועמדה של מפלגת 'קדימה'. לאחרונה אף הגיע שמעון פרס לישיבת סיעת הגמלאים בכנסת ושטח בפניהם את ה'אני מאמין' שלו.

בסביבת פרס, היו משוכנעים שקולותיהם של חברי סיעת הגמלאים מובטחים לו, אבל מתברר שליו"ר המפלגה איתן, יש תוכניות אחרות.

מדובר בעוד מכה לשמעון פרס, שכאמור, טרם הכריז באופן רשמי על התמודדותו. גם המאמצים של מקורביו לקדם בכנסת חוק להפיכת בחירת הנשיא לגלויה, מה שעשוי היה לסייע לו בהתמודדות, נכשל וירד מעל הפרק, לאור ההתנגדות העזה למהלך בקרב מרבית סיעות הבית.

בניגוד לפרסומים שונים, גם בש"ס לא הבטיחו את קולותיהם לשמעון פרס. הן בסביבת הרב לאו והן בסביבתו של ח"כ ראובן ריבלין, שהכריז רשמית על התמודדותו, טוענים כי קולותיהם של לפחות כמה מחברי ש"ס – מובטחים להם.