הנשיא הרצוג בוועידת החינוך הלאומית: "אנחנו זקוקים לחינוך ציוני דתי אחראי, חינוך לממלכתיות, שלטון החוק ולאחדות"

בישיבה בבית הנשיא

נשיא המדינה קרא למחנכים ואנשי ההוראה של המגזר הציוני דתי לפעול למען, "שמירת קווי היסוד שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית, ששוחרת חוק ומשפט, ומקפידה על ממלכתיות"

ועידת החינוך הלאומית ה-4 של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומקור ראשון, החלה היום (א') תחת הנושא "בשביל הרוח" וכן תציין את יום הולדתו ה-90 של יושב הראש הרב חיים דרוקמן. בועידה השתתפו אנשי חינוך רבים ואנשי תקשורת ופוליטיקה, מי שפתח את הכנס הרביעי הוא נשיא המדינה יצחק הרצוג. הנשיא בחר לפתוח את דבריו עם ציטוט של הרב צבי נריה זצ"ל מי שהקים את ישיבת בני עקיבא הראשונה בכפר הרא"ה.

"עליך להצטייד באוצר גדול של מרץ בגישתך אל ההוראה, כי ימים רבים עוברים עד שאתה זוכה לאור חוזר מתלמידך. שנה לעצמך, אני מאמין באמונה שלמה בביאת אור חוזר, ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו סופו שיגיע", פתח הנשיא בציטוט והמשיך, "כבר עשרות שנים אנחנו רואים לנגד עינינו את פירותיה של הציונות הדתית. עבודה חינוכית וקהילתית של שנים ארוכות, שמצמיחה תלמידים נאמנים, לעם ישראל, לתורת ישראל, לארץ ישראל ולמדינת ישראל". הנשיא הדגיש כי מציאות זו כדבריו, "אינה יד מקרה או מזל, זו תוצאה של עבודה חינוכית ארוכת שנים, של זריעה ושתילה, של עולם ערכים".

הנשיא גם קרא למחנכים בציונות הדתית, "אנחנו זקוקים לחינוך אחראי, ציוני דתי אחראי גם כן, חינוך שהערכים היהודיים והדמוקרטים הם נר לרגליו. חינוך שמחנך לממלכתיות, לאהבת ישראל,  לשלטון החוק, לאחדות ישראל ולנצח ישראל". עוד הוסיף הנשיא: "זו אחריות היסטורית שמוטלת עלינו, בוודאי שעל אנשי החברה בקרבנו, שמירת קווי היסוד שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית, ששוחרת חוק ומשפט, ומקפידה על ממלכתיות שכה נחוצה לנו. אהבה אמתית בתוכנו "ואהבת לרעך כמוך", כולל "הגר הגר בתוכך".

לסיום הודה הנשיא למארגני הכנס וברך: "אני מודה מעומק הלב לכל מי שעמלו בבסיס הכנס הזה, גם בתקופה לא פשוטה בכלל של עיסוק בעניינים של רומה של חברה ומדינה. לכו בכוחם זה ועלו והצליחו".

בישיבה בבית הנשיא
- פרסומת -

דברי הנשיא יצחק הרצוג המלאים:"מכובדיי, הרב משה צבי נריה, מי שכונה "אבי הכיפות הסרוגות", וייסד את מרכז ישיבות בני עקיבא, כתב פעם בפנקסו את המילים הבאות: "יש שאתה מדבר עם חברים, על רעיונות, מחשבות, תפיסות עולם, ודומה כאילו לא הקשיבו לך כלל, ומתוך זה אתה בא לחשבון נפש, למי אני עמל? ואולי איני מוכשר כלל להשפיע?" והוסיף ואמר, "עליך להצטייד באוצר גדול של מרץ בגישתך אל ההוראה, כי ימים רבים עוברים עד שאתה זוכה לאור חוזר מתלמידך. שנה לעצמך, אני מאמין באמונה שלמה בביאת אור חוזר, ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו סופו שיגיע"

מילים מדהימות, כי כבר עשרות שנים אנחנו רואים לנגד עינינו את פירותיה של הציונות הדתית. עבודה חינוכית וקהילתית של שנים ארוכות, שמצמיחה תלמידים נאמנים, לעם ישראל, לתורת ישראל, לארץ ישראל ולמדינת ישראל. אין מי שחולק על המחויבות והשותפות של הציבור הממלכתי דתי, בכל מרחבי החיים בישראל, הרי רואים אותם נוכחים ומובילים בכל פינה בארצנו. התוצאה הזו אינה יד מקרה או מזל, זו תוצאה של עבודה חינוכית ארוכת שנים, של זריעה ושתילה, של עולם ערכים, של תפיסות עולם, של השקיה באהבה גדולה, וכמובן תפילה שהעבודה הזו תישא ברכה.

עם השורשים העמוקים הללו, אשר העמקתם בנוער ובמדינת ישראל, אני נדרשים להסתכל גם קדימה. במיוחד בעת הזו, שהלכידות שלנו, מבוססת על ערכים איתנים, עומדת למבחן. בימים כאלו, לאחר סיום של מערכת בחירות נוספת, שהניכור והשיח שבין הקבוצות במדינה גדלים ומעמיקים. אנחנו זקוקים לחינוך אחראי, ציוני דתי אחראי גם כן, חינוך שהערכים היהודיים והדמוקרטים הם נר לרגליו. חינוך שמחנך לממלכתיות, לאהבת ישראל,  לשלטון החוק, לאחדות ישראל ולנצח ישראל. חינוך שיעמוד כגזע חזק כנאמר "שאפילו כל הרוחות שבעולם באות ונושבות בו אין מזיזים אותו ממקומו".

אני סמוך ובטוח, שכל העוסקים במלאכה החשובה, ימשיכו לחנך למפגש עם האחר, לתרבות מכבדת של מחלוקת לשם שמיים, לפעול להורדת החומות בעמנו, ועוד גשרים בחלקי החברה. זו אחריות היסטורית שמוטלת עלינו, בוודאי שעל אנשי החברה בקרבנו, שמירת קווי היסוד שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית, ששוחרת חוק ומשפט, ומקפידה על ממלכתיות שכה נחוצה לנו. אהבה אמתית בתוכנו "ואהבת לרעך כמוך", כולל "הגר הגר בתוכך".  כמובן גם אהבת התורה, מורשת ישראל, העם בארץ ובתפוצות, חיבורים, כבוד הדדי וערבות ישראלית לכולנו.

אני מודה מעומק הלב לכל מי שעמלו בבסיס הכנס הזה, גם בתקופה לא פשוטה בכלל של עיסוק בעניינים של רומה של חברה ומדינה. לכו בכוחם זה ועלו והצליחו".