הנשיא פרס: 'גם הציויליזציה המערבית נשענת על לוחות הברית'

נשיא המדינה שמעון פרס קיבל אות הוקרה על מפעל חיים מאוניברסיטת בר אילן והבטיח לפעול לחיזור חוכמת ישראל המבוססת על תורת הנביאים המשנה והגמרא.

ישי פרידמן 05/06/2008

"הייתי אומר לכל סטודנט אם אתם מחפשים משמעות לחיים שרתו מפעל גדול ותהיו גדולים כגודל המפעל. אל תפלו ברוחכם ואל תסתגרו בד' האמות של האני הקטן, שמא תהיו קטנים כמוהו כי זכות גדולה היא לשרת את מדינת ישראל. מדינה שצריכה להעניק ערכים שהם מוחלטים שמשה הביא עימו במעמד הר סינ, ולמנף את המדע שהוא יחסי, לפי התורה של פרופ' איינשטיין. זכות היא לקבל פרס על מפעל חיים מאוניברסיטת בר-אילן, שהיא האוניברסיטה היהודית הגדולה בעולם". " כך אמר נשיא המדינה שמעון פרס בקבלתו את אות ההוקרה על מפעל חיים מאוניברסיטת בר אילן.

עוד אמר הנשיא שמעולם הוא לא העז לחלום שיבוא יום והשקל הישראלי יעמוד בחוסנו מול הדולר: "במלאות 60 שנה לא העזתי לחלום שיבוא יום והשקל הישראלי יתבלט בחוסנו מול אי יציבותו של הדואר האמריקני, זה לא היה בתוכניתו של הרצל. גם לא הייתי מעז לחלום שהמדע החדשני המודרני ביותר והנועז כל כך מדע הננו טכנולוגיה ישליך עוגן דווקא בבר אילן אבל עובדה היא שזו אוניברסיטה שיש בה מרכז בין תחומי לננו טכנולוגיה הגדול ביותר והמבטיח ביותר במדינת ישראל."

- פרסומת -

הנשיא פרס אמר שכוחו של העם היהודי מצוי בספריו, במורשת התרבותית והרוחנית שהעניק העם היהודי לעולם: "רוב העמים לשו לבנים והקימו פרמידות, פגודות, העם שלנו אסף דפים ויצר את ספר הספרים תורת הנביאים משנה גמרא ואין סוף דפי חוכמה והשראה המפוזרים בארבע כנפות תבל את אלה צריך להציל משיני הזמן, נפעל ביחד עמכם לכרוך את דפי החוכמה הזו בשיטה שתבטיח את קיומם ותאפשר לכל תלמיד בזמננו ללמוד את חוכמת ישראל."

"המסמך הכתוב ההיסטורי שעליו נסמכת היהדות ועליו גם נשענת הציויליזציה המערבית אלו שני לוחות הברית בסך הכול 167 מילים של עשרת הדיברות שליחם לא נס ולא ינוס לעולם. הנאצים ניסו להשמיד את היהודים, הבולשביקים ניסו לבטל את היהדות הם נחלו כשלון. עשרת הדברות הכריעו את תורת הגזע ואת המניפסט הקומוניסטי כאחד. הספרים נותרו המבנים קרסו. ישראל היא ניצחון של מורשת שורשית ורוח מתחדשת בעת ובעונה אחת ועל כן גם כאשר הותקפנו שבע פעמים בשישים השנים האלה והיינו בנחיתות מספרית ובגרעון של כלים יצאנו כאשר ידינו על העליונה, ניצחנו, מורשתנו עמדה לנו ורוחנו גברה." .

נשיא האוניברסיטה, פרופ' משה קוה, אמר כי "האות המכובד נתן למר פרס בהערכה עמוקה על תרומתו האישית הייחודית למפעל הציוני, למדינת ישראל ולעם היהודי, על מחויבותו ארוכת השנים לביצור חוסנה של המדינה, להבטחת שלומה ולחיזוק מעמדה הבינלאומי, ועל היותו מנהיג עתיר זכויות ובעל חזון, רוחב אופקים ויכולת ביצוע הזוכה להוקרת מדינאי תבל".

בטקס הוענקו תארי ד"ר לשם כבוד לעשרה אישים: ביניהם חתני פרס נובל פרופ' תיאודור האנש (גרמניה) ופרופ' יואן צה לי (טייוואן). אישים נוספים: עו"ד יאיר גרין, הסופר אהרן מגד, הרבנית רחל נריה, הרב פרופ' אברהם שטינברג, ואיש העסקים אבי שקד, מר ס. לי קורמן ומר מוריס קנבר מארצות הברית, ומר אלן פרידלנד מקנדה.