הפרקליטות: כתב אישום יוגש נגד עופר כסיף | זאת הסיבה

בית המשפט העליון. צילום: israeltourism, CC BY 2.0 ויקיפדיה

בפרקליטות המדינה הודיעו היום למשטרה שבכוונתם להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת בגין תקיפת השוטר. כך פורסם בערוץ 14. בתוך כך גורמים פוליטיים בירכו על ההחלטה להגיש את כתב האישום, ואמרו כי הם מקווים כי היועצת המשפטית לממשלה תאשר בהקדם הנושא.

כמו כן הגורמים הדגישו כי התיעוד מדבר בעד עצמו: "תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו ושיבוש עבודתו זה דבר חמור מאוד בטח ובטח שזה נעשה על ידי חבר כנסת מכהן" אמר גורם במשטרה והוסיף: "שיידע כל אדם בכל תפקיד שמשטרת ישראל תפעל להעמדה לדין כנגד כל אדם שיתקוף שוטר".

כזכור, בתחילת אוגוסט פורסם כי המשטרה, על דעת היועמ"שית בהרב-מיארה, החליטה לזמן לחקירה באזהרה את חבר הכנסת כסיף, זאת בגין תקיפת שוטר באירוע שהתרחש לפני קרוב לחצי שנה, בו תועד כסיף תוקף שוטר במכת אגרוף לפניו, זאת לאחר שהשוטר סירב לאפשר לכסיף להיכנס לאזור שנאסר לכניסה על ידו. לדברי כסיף, הוא הגיע להפגנה במסאפר יטא נגד הכוונה לגרש את התושבים המקומיים.

ח"כ כסיף טען כי לא תקף כלל את השוטר. לדבריו, "השוטרים הפרו את חסינותי שוב ושוב במהלך התהלוכה השקטה ומנעו ממני את תנועתי החופשית. הגדיל לעשות אחד השוטרים, כשאיים ואמר לחברו: 'אם הוא ימשיך – לא רק אעצור אותו, אלא אירה בו'. אותו שוטר סירב למסור לי את שמו ואף האשים אותי שאיימתי לדרוס אותו. שוב המשטרה משקרת כדי לכסות על אלימותה, מחדליה ופשעיה".