הצעת החוק הראשונה של ח״כ צבי סוכות

היום (רביעי) חבר הכנסת צבי סוכות הגיש את הצעת החוק הראשונה שלו – "חוק המסיתים".
בשנת 2016 חוקקה הכנסת את חוק המאבק בטרור וקבעה עונש מאסר לעושה מעשה הזדהות עם ארגון טרור או עם מעשה טרור. אמנם פתיחת חקירה במקרים אלו מותנית באישור פרקליט המדינה או מטעמו, והגשת כתב האישום מותנית באישור היועץ המשפטי לממשלה. בנוסף במקרים אלו יש להוכיח גם הזדהות עם ארגון טרור.

 

הליך זה מקשה על האכיפה ופוגע באפקטיביות שלה. לפי פרסומים, במהלך שנת 2020-2021 הוגשו פחות מחמישים כתבי אישום, כולל המסיתים במהלך מאורעות שומר החומות, וגם העונשים שנגזרו ע"י בית המשפט היו נמוכים מאוד באופן יחסי.
הצעת החוק החדשה של ח"כ צבי סוכות מוסיפה כלי משמעותי בארגז הכלים של המאבק בטרור וקובעת קנס כספי על סך 10,000₪ במקרה של הנפת דגל או סמל של ארגון טרור, וכן תמונה של מחבל שביצע פיגוע.
חבר הכנסת צבי סוכות מסר: "רק לפני מספר ימים ראינו כיצד ההסתה הפרועה לטרור מובילה לפיגועים רצחניים, החוק יוסיף למערכות האכיפה כלי אפקטיבי וקל שימנע את חגיגות ההסתה.

כמו ששוטר נותן דו"ח תנועה עם קנס כספי, ככה הוא יתן גם דו"ח הסתה עם קנס כספי. הכאב המיידי בכיס יחליש את המוטיבציה, וזה פתרון העומק שיכול למנוע את חגיגות ההסתה ולהציל חיי יהודים"