הרב אליהו על העצורים היהודים בשב"כ: "משהו התשבש, צריך שכל ישר, צריך לשחרר את היהודים"

הרב שמואל אליהו. צילום: לשכת הרב

לאחר שהותר לפרסום דבר מעצרם של שני צעירים יהודים בשב"כ, שלא אפשרו להם מפגש עם עורכי דין במשך שישה ימים, אומר הרב שמואל אליהו "המשטרה נוהגת עם הפורעים הערבים בכפפות של משי ומתנכלת ליהודים בשמעון הצדיק"

בעקבות מעצרם של שני צעירים שמחוזקים כשבוע במעצר בשב"כ, אומר רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, כי יש לשחרר את הצעירים. בדבריו אומר הרב אליהו כי ישנם מקרים רבים הפוכים שבהם המשטרה משתמשת בכפפות של משי, אבל כשמדובר ביהודים מפעילים נגדם את כל הכלים הכבדים של השב"כ.

לדברי הרב אליהו, "לפני לא הרבה זמן שרפו פה, בצפת, 18 אוטובוסים. אוטובוס זה לא מכונית, 18 אוטובוסים זה משהו נורא. לפני שבועיים שתי משאיות אשפה ובגליל שרפו כבר כמה פעמים אוטובוסים, פעם בקרית שמונה ובעוד מקומות. למה זה לא נעצר? כולם יודעים מאיפה המציתים מגיעים – טובא זנגירה, זה המגזר הערבי, אבל המשטרה נוהגת איתם בכפפות של משי. אין שב"כ, אין מעצרים, והם ממשיכים לשרוף ולשרוף ולהטיל זימה, ואנשים נכנעים ונאצלים לשלם פרוטקשן.

איפה המשטרה החזקה? פועלת על שני נערים בשמעון הצדיק. שערבים זורקים בקבוקי תבערה ואף אחד לא עוצר אותם, זורקים אבנים ואף אחד לא עוצר אותם ועושים דברים נוראיים. אבל את שני הנערים האלה, פתאום אין חוק ואין דין ואין דיין. משהו התהפך לו השכל, צריך שכל ישר. יש פה אנשים שהולכים להחריב את המדינה. איתם נוהגים בכפפות של משי?", הוסיף ושאל הרב אליהו.

הרב שמואל אליהו. צילום: לשכת הרב

עוד מוסיף הרב שמואל אליהו כי, "הרי כבר מבקר המדינה קבע שכל הפורעים מהפרעות בלוד, יצאו נקי. ואת מי רודפים? את השוטרים רודפים, את היהודי רודפים. משהו התשבש, צריך שכל ישר, צריך לשחרר את היהודים. בטח לא להתנהג אליהם כמו לאחרוני הפושעים. לתשומת לב מפכ"ל המשטרה".

- פרסומת -

נזכיר כי השבוע הותר לפרסום כי שני צעירים נחקרים בשב"כ בחשד כח סייעו לתושבי שכונת שמעון הצדיק בירושלים להגן על בתיהם מפני המון ערבי אשר התפרע במקום. השניים נחקרים בחשד לתקיפה ועבירות נוספות.

בצו חריג נאסר עליהם לפגוש בעו"ד, ורק לאחר 6 ימים פגשו העצורים את עורכי דינם מארגון חוננו – עדי קידר, נתי רום ואביחי חג'בי. בפגישתם עם עורכי הדין נודע כי העצורים עברו הפרת זכויות קשה, לרבות הטרדות בידי חוקרות, מניעת שינה, חקירה בשבת, מניעת תפילות ועוד.

עו"ד נתי רום מסר "השב"כ והמשטרה איבדו את זה. זכויות הנחקרים נרמסו בצו דרקוני המונע מפגש, ובחקירה אגרסיבית תוך מניעת שניה, הטרדות, חקריה בשבת ועוד. המשטרה ניסתה להטעות את בית המשפט, תוך שהיא מסתירה פרטים קריטים מהאירוע, לרבות פציעתו, דקות לפני האירוע, של נער כבן 17 באופן קשה בידי המון ערבי. לצערי כוחות הביטחון משקיעים את המאמצים כנגד המותקפים – התושבים היהודים, ולא כנגד האוייב, אני קורא לכוחות הביטחון להתעורר ולפעול כנגד האוייב ולעצור את גל הטרור".

עו"ד עדי קידר הוסיף "‏בית המשפט דחה את בקשת המשטרה התמוהה לאיסור פרסום, בה המשטרה לא רוצה לחשוף את התנהלותה והתנהלות השב"כ עם העצורים. מדובר בתיק שלא היה צריך כלל לבוא לידי השב"כ ולא לידי מניעת מפגש. במהלך התקופה של מניעת המפגש החשודים נחקרו בשבת שעות ארוכות, נמנעו מהם שעות שינה, לא סופק להם מזון כמו שצריך, לאחד מהעצורים אף פגעו ברגשות הדת כאשר חוקרת נגעה בו באופן מכוון מספר פעמים, וכל אלו לשווא, אחד מהעצורים משתחרר בקרוב והשני טרם התגבש החשד כנגדו.

בסופו של יום בית המשפט העליון עצמו קיבל את טענת ההגנה שהאפלייה פה היא בעייתית כמה דקות לפני האירוע, ‏היה אירוע נוסף שבו הותקף באכזריות נער צעיר יהודי והחשוד בעניינו לא נחקר בשב"כ, לא נחק בימ"ר ולא במניעת מפגש", הוסיף קידר.