הרב דרוקמן נגד שר הבטחון בני גנץ: "קיבלנו הבטחה על אביתר והיא לא מקוימת"

קרדיט: רועי חדי

שנה לסיום הסקר על אביתר: מנהיגי המאבק יו"ר תנועת נחלה דניאלה וויס וראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיעו עם הרב לבנון לביתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן שקיבל את ההבטחה להקמת אביתר יחד איתם משר הבטחון וסיכמו: יוצאים למאבק על אביתר. הרב לבנון: "מרגיש פגוע, הסתכל לנו בעיניים הבטיח ומושך אותנו בלך ושוב"  ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "ההתיישבות לא תהיה הפראיירית של אף ממשלה. נצא לרחובות" 

מעל שנה לאחר שניתנה ההבטחה שבעדה התפנו מרצון מעל 50 משפחות מהישוב אביתר, ושנה לאחר שהסתיים הסקר שהוכיח שאפשר להעלות את הישיבה והמשפחות באופן מיידי ובכל זאת הממשלה לא מקיימת את התחייבותה, הגיעו מנהיגי המאבק על אביתר יו"ר נחלה דניאלה וויס וצבי אלימלך שרבף וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יחד עם רב השומרון הרב אליקים לבנון לביתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן וסיכמו: "יוצאים למאבק על אביתר".

זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן שקיבל את ההבטחה משר הבטחון בני גנץ אמר היום בביתו דברים קשים:

"כאן קיבלנו הבטחה, ביחס לאביתר, עוד לפני שנה, ועד עכשיו היא לא מקויימת, הבטחות צריך לקיים. זהו א"ב של אדם. שהוא אמין, ומקיים הבטחות ולזה אנחנו מצפים גם עכשיו"

- פרסומת -

הרב אליקים לבנון רב השומרון שהיה גם הוא מעורב בהסכם אמר:

"ישבנו כאן עם יוסי בשולחן והרב דרוקמן דיבר טלפונית עם בני גנץ. ובני הבטיח לו שיעמוד בדיבורו. סמכנו על ההבטחה הזו, אנשי אביתר התפנו בהסכמה, וזו הייתה הקרבה נוראית, סמכנו על המילה שלו, אני אישית מרגיש פגוע כשאיש ציבור אומר משהו ואיננו עומד מאחורי דבריו, שנה שלמה מוליך אותנו בלך ושוב, ולא עומד בדיבורו, זו פגיעה אישית, פגיעה בעם ישראל, וגם פגיעה באביתר. אני מצפה ששר הבטחון הנוכחי או  מי שיבוא אחריו, יקיימו ויעמדו בהבטחתם".

קרדיט: רועי חדי

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון:

"אנחנו מלאי אכזבה. אנחנו מרגישים מרומים. יצא מסמך, חתום עי מזכיר הממשלה. בעצה אחת עם ראש הממשלה, שר הבטחון והיועץ המשפטי לממשלה, אנחנו עמדנו בחלק שלנו, בכאב גדול, וכל המשפחות ירדו, היה סקר כבר לפני שנה, אנחנו נמצאים עכשיו שנה אחרי שהסקר הסתיים, בשנה הזו מושכים אותנו כל שבוע עוד ועוד. שר הבטחון אמר לרב דרוקמן ולרב לבנון ולנו שמחוייבים להסכם, זה לא קרה. ואנחנו הציבור בשומרון וציבור אוהדי ארץ ישראל לא יהיה פראייר של אף ממשלה, ולא ייתן לאף ממשלה לא לקיים הסכמים. הציבור ייצא לרחובות.

אנחנו בקו פרשת מים, הציבור בהתיישבות מאוכזב מחוסר קיום ההסכם.
הציבור ייאבק, על אביתר. ההתיישבות עמדה בחלק שלה הממשלה צריכה לעמוד בהבטחתה גם למי שהצביע לה וגם למי כמונו שלא הצביע לה. ומתנגד לה. אנחנו נצא לרחובות ונלחם על הצדק. גם על ישוב הארץ אחרי פיגוע וגם צדק בסיסי כי הבטחות צריך לקיים".

דניאלה וויס יו"ר תנועת נחלה התייחסה לדברים שאמר שר הבטחון באחת הפגישות: "בפגישה שהייתה השתתף הרב לבנון, צבי אלימלך יוסי דגן אצל שר הבטחון, עלה נושא המיקום האסטרטגי של הישוב אביתר, נקודה כאילו שולית, ובלשכת שר הבטחון שר הבטחון אמר שהוא יודע שהמקום בעל חשיבות אסטרטגית ראשונה במעלה, אין שום הגיון להשאיר את המקום הזה חס וחלילה חשוף. תודה לאל יש שם צבא, אבל אנחנו הוצאנו משם 53 משפחות, הגיע הזמן להקים במקום ישוב לתפארת.