הרב מיכה הלוי: "אין להסכים לתבנית משפחתית חד הורית"

(צילום: באדיבות מכללת שערי משפט)

רבה הטרי של העיר פתח תקווה טוען כי אין להסכים למשפחה חד הורית מבחינה רעיונית עוד לפני הבחינה ההלכתית של העניין.

עמי שרון 24/05/2012

"מערכת היחסים שבתוך המשפחה אינה צריכה להיות נתפסת רק כמסגרת הנחיות שבין אדם לחברו, אלא כחלק מהיחס אל ריבונו של עולם. היחס אל הבורא, מחייב יחס ראוי אל הנבראים, ובראש ובראשונה אל ההורים. הסמכות ההורית צריכה להיות חלק מהסמכות האלוקית", כך אמר רבה הטרי של פתח תקווה הרב מיכה הלוי.

הדברים נאמרו במסגרת ערב לימוד לנשים לקראת שבועות שאורגן על ידי המדרשה לנשים ע"ש הרבנית צפיה גורן של מכללת שערי משפט שנערך בפתח תקווה. בהמשך דבריו, התייחס הרב להתרים כאלו ואחרים הניתנים לנשים ללדת ללא אב בתוך המסגרת המשפחתית: "קשה להסכים למבנה של משפחה שאין בו שלושה שותפים (אב, אם והקב"ה) אלא רק שנים. זאת אפילו רק מההיבט הרעיוני, עוד קודם להיבט ההלכתי. אסור לרבנים להישאר במסגרת של פינת ההלכה, עליהם להיות אנשי רוח המקרינים חזון לציבור ולא רק הלכה".

- פרסומת -

בערב הלימוד, השתתפו מאות נשים מכל רחבי הארץ. בנוסף, נשאו דברים במסגרת הערב הרב דוד סתו, רבה של שהם ויו"ר רבני צהר, הרב בן ציון אלגזי, ר"מ בישיבת כרם ביבנה וראש מכון צורבא מרבנן וכן הרב אביחי קצין, ראש בית המדרש של מכללת שערי משפט והרבנית ד"ר לאה ויזל, מנהלת חינוכית של המדרשה לנשים במכללת שערי משפט.

הערה 1

Comments are closed.