הרימרקטינג כחלק בלתי נפרד של שיווק דיגיטלי

צילום: pexels

השיווק בדיגיטל הולך ומתבסס כאופציה הראשונה של עסקים רבים. בשנת 2019 היקף הפרסום באפיקים האינטרנטיים השונים עבר לראשונה בהיסטוריה את היקף ההשקעות בפרסום בטלוויזיה בישראל, והגיע לנתח שוק של 38% מכלל עוגת הפרסום. ב-2020 נמשכה המגמה, כשלמרות הירידה הכוללת בהשקעה בפרסום (עקב ההאטה הכלכלית הכללית), הסכומים שהוקדשו לפרסום בדיגיטל המשיכו לעלות – והגיעו ל-1.78 מיליארד ש"ח.

במצב כזה, כשעוד ועוד עסקים מתחרים על תשומת הלב של הגולשים, חשוב למצות את כל הכלים האפשריים. אחד מהם, בעל פוטנציאל גבוה במיוחד, הוא הרימרקטינג.

מהו רימרקטינג?

ההגדרה הפורמלית של רימרקטינג היא שיווק חוזר או שיווק מתמשך. מהות הפעולה היא מעקב אחרי מתעניינים במוצרים של העסק, כשיש סיכוי גבוה במיוחד להפוך אותם ללקוחות. בהתאם אם למשל גולש ביקר באתר של העסק ויצא ממנו בלי לקנות מוצרים ובלי למלא טופס צור קשר, אפשר להציג לו מודעות ספציפיות כשהוא יגלוש למשל בפייסבוק או באתרים אחרים. מאחר שהוא כבר מכיר את העסק ואפילו כנראה כבר שקל לקנות מוצר כזה או אחר, המודעה מהווה תזכורת אפקטיבית מאוד.

יתרונות הרימרקטינג

כאמור בימינו אסטרטגיית שיווק דיגיטלי כוללת במקרים רבים מאוד גם רימרקטינג. הסיבה לכך היא היתרונות המשמעותיים של המהלך, ובפרט היכולת להתמקד בקהל מאוד ספציפי – אנשים שכבר נחשפו למותג/מוצר.

- פרסומת -

יתרון בולט שני הוא ההחזר הגבוה מאוד להשקעה. כשמציגים מודעה בפני מי שכבר נמצא למעשה בתוך משפך המכירות, ואם המודעה ממוקדת גם היא בהתאם (וקל לעשות זאת משום שכבר ישנה מודעות למותג וגם הבנה שהעסק יכול לספק מענה לצורך קיים) – אחוזי ההיענות למודעה גבוהים וכך גם התמורה להשקעה.

עוד כדאי להדגיש שאין צורך בתקציבים גדולים כדי ליצור רימרקטינג אפקטיבי – סיבה טובה נוספת לשלב את הכלי הזה בארגז הכלים של השיווק הדיגיטלי לכל עסק.

איפה אפשר וכדאי לבצע רימרקטינג?

בכל פעם שמגבשים אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, אחת משאלות המפתח היא איפה – איפה כדאי לפרסם מודעות (גוגל / פייסבוק), איפה מומלץ להעלות פוסטים (אינסטגרם / פייסבוק) ובאופן כללי איפה נמצא קהל היעד.

גם כשמתכננים רימרקטינג עולה השאלה הנ"ל, והחשיבות שלה אפילו מתעצמת לנוכח כדאיות המפגש עם מי שכבר קרוב מאוד להפוך ללקוח. באופן דומה למודעות "רגילות" גם המודעות שמועלות לטובת הרימרקטינג יכולות להופיע ברשת המדיה של גוגל (GDN – כ-2 מיליון אתרים שהמערכת של גוגל משבצת בהם מודעות בהתאם לתוכן שמופיע בהם), בדפי תוצאות החיפוש (בחלק העליון, לפני התוצאות האורגניות), ביוטיוב וגם בפייסבוק. כמו כן ישנה בחירה בין מודעות טקסט בלבד, באנר שמכיל גם תמונות ואפילו אנימציה וכן סרטוני וידאו.

מומלץ לתכנן קמפיין כזה מכל הבחינות בעזרת מומחים בתחום. הצוות המיומן של משרד פרסום ירדן דיגיטל כבר צבר ניסיון רב לגבי רימרקטינג, יצירת מודעות מניעות לפעולה וביצוע מוקפד של כל הפעולות הטכניות הדרושות כדי לעקוב אחרי הלקוחות הפוטנציאליים.