התחברות רוחנית ונפשית ע"י קריאת תהילים

צילום: Canva

ספר תהילים הוא אחד מספרי המסורת העתיקים והמוכרים ביותר שקיימים. גם מי שלעולם לא פתח את ספר תהילים עצמו, ימצא את עצמו מכיר מזמורים או לכל הפחות פסוקים ממנו, ורבים פונים אליו כאשר הם מרגישים בשעת משבר וזקוקים לפנות לאלוקים.

ספר תהילים נכתב ככל הנראה בידי דוד המלך ומזמוריו וסיפוריו מתארים הן את מה שעבר על דוד המלך בימי מלכותו ולפניהם, כשעוד חי במנוסה מפני שאול המלך הקודם, הן מזמורי הלל ושבח לקדוש ברוך הוא, הן מזמורי תחינה ובקשה ואפילו מזמורים שגוללים תהליכים היסטוריים שקרו.

כל אחד יכול למצוא חלקים בספר תהילים שהוא יוכל להתחבר אליהם ולהרגיש קרוב יותר לאלוקים באמצעותם, ולהרגיש את החלק הרוחני שבו מתעורר ותופס מקום.

קריאת תהילים יכולה להיות מחברת גם מבחינה רוחנית וגם מבחינה נפשית.

- פרסומת -

קריאת תהילים נוגעת בנפש כיוון שהמזמורים והשפה העדינה בהם נכתבו נוגעת בנימים העדינים ביותר של הנפש. היא מאפשרת לכל אחד להשתחרר מהמחשבות היומיומיות והשגרתיות שלו ולפתוח את הנפש למשהו שהוא קצת יותר גדול ומעבר לה, אם מבחינה היסטורית ואם מבחינת הדברים שהמזמורים הללו מעוררים כל אחד שיקרא בהם לחשוב עליהם.

אפילו במובן הפרקטי, אדם שמחליט לשבת ולקרוא תהילים לרבע שעה ירגיש לאחר מכן רגוע יותר, שלו יותר, כאילו הוא ניקה בעצמו משהו ופתח בתוך עצמו פתח למשהו גדול וטוב יותר.

על ההתחברות הרוחנית בעת קריאת תהילים אין מה להכביר במילים יותר ממה שכבר אמרנו; הצורך הרוחני של הנשמה שקוראת אל אלוהיה פורץ אל פני השטח ובא לידי ביטוי בעת קריאת התהילים. המזמורים, שרובם ככולם פונים אל הקדוש ברוך הוא, מזמינים את כל מי שקורא אותם להצטרף לפנייה ולקחת בה חלק. כל אחד יכול להרגיש חיבור לאלוקים וקרבה אליו בעת קריאת התהילים.

קריאת תהילים יכולה להיות במגוון אופנים וצורות. כדאי לקרוא את המילים בנחת ולחשוב על המשמעות שלהן, שכן העיקר הוא הכוונה והתהליך שאדם עובר כאשר הוא קורא את התהילים ולא כמות המזמורים שהוא הספיק להגיד.

בנוסף, אם תגידו את המזמורים בקול, ההשפעה עליכם תהיה חזקה יותר מאשר אם תקראו עם העיניים או תמלמלו אותם בלחש בשפתיים. אמירת פסוקי המזמורים בקול ברור תיתן להם תוקף ותגרום לכם להרגיש נוכחים יותר בעת הקריאה ומחוברים יותר למה שאתם קוראים.

אפשר לקרוא תהילים באופן קבוע, כל יום או כל שבוע. אפשר להגדיר מראש כמה מזמורים אתם רוצים לקרוא ביום, שבוע או חודש. אל תבחרו כמות מזמורים גדולה ולא הגיונית שיהיה לכם קשה לעמוד בה ורק תרגישו שאתם מנסים לסיים במהירות, בחרו כמות מזמורים שתאפשר לכם לשהות בכל מזמור ולהרגיש טוב בעת הקריאה עצמה, ללא לחץ ורצון להספיק ולסיים.

לקריאת תהילים לחצו