התנועה לאיכות שלטון עתרה לבג"ץ נגד הארכת שירות המילואים; "בחירה בדרך הפוגענית ביותר"

עו"ד הידי נגב: "ביד אחת הממשלה פוטרת עשרות אלפי בחורים צעירים משירות צבאי באופן בלתי חוקי, ובשנייה מאריכה את השירות לאלו הנאנקים תחת הנטל."

נתניהו עם חיילי מילואים בצפון. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

התנועה לאיכות השלטון בישראל עתרה היום (ה') לבג"ץ נגד הכנסת, שר הביטחון, ממשלת ישראל, צה"ל והיועצת המשפטית לממשלה בדרישה לבטל את תיקון מס' 26 לחוק שירות ביטחון, אשר העלה את גיל הפטור משירות מילואים, וזאת בטענה כי התיקון פוגע באופן אנוש בעקרון השוויון ובזכויות היסוד של חיילי המילואים.

לטענת התנועה, התיקון, שהתקבל כהוראת שעה בעקבות מלחמת "חרבות הברזל", מטיל נטל כבד נוסף על כתפי המשרתים במילואים בעוד שבמקביל הממשלה פוטרת בהחלטה מנהלית כ-63 אלף תלמידי ישיבות חרדים מחובת הגיוס, וזאת בניגוד מוחלט להוראות חוק שירות הביטחון. העותרת טוענת כי מדובר במדיניות מפלה ואכיפה בררנית המבדילה בין דם לדם ופוגעת בזכויות החוקתיות של משרתי המילואים.

צילום: דובר צה"ל

בנוסף, התנועה מצביעה על כך שתיקון מס' 26 פוגע בחופש העיסוק ובזכות לחיים ולשלמות הגוף של המשרתים במילואים, שכן הוא מאלץ אותם לעזוב את מקומות עבודתם ולהסתכן לתקופות ארוכות נוספות, וזאת מבלי שנבחנו חלופות אחרות להגדלת כוח האדם בצה"ל.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי למרות שהתיקון הוגדר כ"הוראת שעה", הוא מהווה למעשה הוראה זוחלת של הסדר קבע שמכביד על המשרתים במילואים, וכי השימוש בכלי של הוראת שעה נועד להימנע מביקורת ציבורית ושיפוטית על חיקוק הפוגע קשות בעקרון השוויון ובזכויות היסוד של המשרתים.
לאור הדברים, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מבג"ץ להוציא צו על תנאי נגד המשיבים, וכן צו ביניים המשהה את תוקפו של התיקון עד להכרעה בעתירה.

צילום: דובר צה"ל
- פרסומת -

עו"ד הידי נגב, ראש מחלקת מדניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון: "בתיקון מס' 26 בחרה הממשלה והכנסת ללכת בדרך הפוגענית ביותר, כשהעדיפו להעמיס את הנטל על חיילי המילואים המשרתים ממילא, בעוד שקיים ציבור שלם של עשרות אלפי תלמידי ישיבות שבהחלטת הממשלה פטורים מלשרת.
מדינת ישראל יקרה לנו וביום פקודה כולנו מתגייסים, אבל ממשלת נתניהו חייבת להסביר איך במקביל להכבדת הנטל על המשרתים, היא ממשיכה בימים אלו לפטור תלמידי ישיבות מגיוס לצבא בניגוד לחוק.
ביד אחת הממשלה פוטרת עשרות אלפי בחורים צעירים משירות צבאי באופן בלתי חוקי, ובשנייה מאריכה את השירות לאלו הנאנקים תחת הנטל. יש לשים לכם סוף אחת ולתמיד!"