ועדת הכספים אישרה פטור ממע"מ על דלק בעזה

לבקשת שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (שני), את התקנות המאריכות פטור ממע"מ על דלק הניתן "לארגון בין-לאומי לסיוע, שהוכר בידי המנהלים הכלליים של משרד האוצר ומשרד הביטחון", עד תום שנת 2024. עיתוי האישור מגיע יום לאחר פיגוע הירי הקשה בחווארה בו נרצחו שני אחים הי"ד, וברקע המתיחות הביטחונית הגוברת בתקופה האחרונה בארץ.

הארכת הוראת השעה הקיימת מאז שנת 2019, מאפשרת לארגוני סיוע בינ"ל לרכוש דלקים במע"מ 0 עד תום 2024. מטרת התקנות הינה הסדרת אספקת הדלקים של ארגון האו"ם לתחנת הכוח ברצועת עזה על מנת לספק חשמל סדיר לתושבי הרצועה, כך שיחול על הארגון מע"מ אפס ברכישת דלקים. במהלך הדיון הובהר כי רק ארגון UNOPS, של האו"ם אמון על האספקה בצורה מפוקחת.

ניר עזוז ממשרד הביטחון, אמר בדיון כי "מזה שנים אנחנו מפעילים לא מעט מאמצים אזרחים וביטחוניים לייצוב המצב הביטחוני ברצועה. אחד הצעדים היא הכנסת דלקים לתחנת הכוח, פעולה שתאפשר הספקת חשמל לתושבי עזה. הצעד בפועל מבוצע ע"י האו"ם, ארגון UNOPS, הדבר נעשה בצורה מבוקרת ומפוקחת גם על ידינו וגם על ידי הארגון. אנחנו ממליצים להמשיך את הפטור של מע"מ בסכום 0, מה שהיה נהוג בשנים האחרונות. הדלק נרכש בישראל ומועבר במשאיות ובצורה מבוקרת ישירות לתחנת הכוח".

ח"כ שרן השכל: "מי מנהל את תחנת הדלק חמאס? האם השר סמוטריץ' מודע לזה שהיום הוא מביא פטור על דלק לחמאס ביום שחמאס הודיעה שהוא מוציא את יחידות ההטרלה הליליות שלו, אחרי שתקפתם אותנו והכפשתם, היום זה המועד שאתם מביאים את זה לאישור? אחרי הפיגוע הרצחני אתמול?".

- פרסומת -

ח"כ חמד עמאר: "ברגע שהדלק עובר את הגבול יש פיקוח עליו? זו ממשלת דיבורים על מלא, הממשלה הזו תקפה את הממשלה הקודמת שהיא תמכה בחמאס, ועכשיו היא מביאה העתק הדבק ומאשרת. או שאתם ימין על מלא או שאתם ממשלת דיבורים על מלא. אותם תקנות אישרתם גם בממשלה הקודמת שלכם, אתם ממשלת דיבורים על מלא".