זכויות ניצולי שואה: מה זה אומר?

השואה היא אחת התקופות הזכורות ביותר בהיסטוריה האנושית, תקופה שגרמה למותם של מיליוני יהודים ברחבי העולם על לא עוול בכפם, רק בשל היותם יהודים. לצערנו, תקופת השואה ממחישה את עוצמתה של האנטישמיות העולמית, והגיעה לשיאה בימיו של היטלר בגרמניה הנאצית.

צילום: freepik

ניצולי שואה רבים ששרדו את התקופה הנוראית בחרו לעלות למדינת ישראל לאחר סיומו של השלטון הנאצי של היטלר, כדי להקים משפחות במדינת ישראל ועתה, מדינת ישראל נדרשת להכיר בזכויות של ניצולי שואה רבים, אשר מקבלים קצבאות ותלושי מזון למיניהם, על מנת שיוכלו לחיות בכבוד במדינת ישראל, בגיל הזקנה.

לאחר התלאות שעברו בימי השואה, חיוני שמדינת ישראל תיתן הכרה חוקתית לניצולי השואה, במסגרת זכויות ותגמולים המוענקים להם מידי המדינה. אין ספק שעלייתם לארץ של ניצולי שואה רבים מהווה ניצחון של היהודים ששרדו על גרמניה נאצית ומהווה ניצחון סמלי לדורות הבאים.

טבעי ביותר שניתן יהיה להכיר בסבלם של ניצולי השואה, ולסייע להם ככל האפשר, בכל תחום אפשרי, כגון בתרופות או מזון, על מנת שיוכלו להתקיים בצורה סבירה והולמת במדינת ישראל.

אלו זכויות קיימות לניצולי שואה לפי החוק?

- פרסומת -

ניצולי שואה ובני המשפחה שלהם זכאים לסוגיות מגוונות לפי החוק, במסגרת היותם ניצולי שואה. זכויות ניצולי שואה לדוגמא הם מתוארים בחוק ההטבות לניצולי שואה נזקקים התשס”ז-2007, המסדיר את ההכרה בזכויות של ניצולי השואה.

במסגרת חוק ההטבות הנ"ל אלפי ניצולי שואה קיבלו תגמולים כספיים ותלושי מזון כדי שיוכלו לחיות בכבוד, במדינת ישראל. חוק ההטבות מאפשר לתת קצבה חודשית לניצולי השואה ובכך להכיר בסבלם על ידי המדינה. חשוב לסייע לניצולי השואה ולא להזניח את חשיבות הטיפול בהם.

היבט זה חשוב כדי להעניק הזדמנות לחיים תקינים והולמים לניצולי השואה בימינו. המדינה מעניקה קצבאות חודשיות לאוכלוסיות מסוימות הזכאיות לכך, מקרב ניצולי השואה, ובכך מנסה לסייע לאוכלוסיות אלו בתקופתנו. יש לציין שלא כל ניצולי השואה מקבלים קצבאות מידי המדינה, וקיימים תנאי זכאות מסוימים הנקבעים לפי החוק במדינת ישראל.

כיצד ניתן לברר האם אנו זכאים לקצבה חודשית של ניצולי שואה?

מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע המתמחים בסוגיה של זכויות המוענקות לניצולי שואה, כדי לברר האם אתם או בני משפחתכם ניצולי השואה, זכאים לקצבה מידי המדינה, ומה גובה הקצבה אשר אתם זכאים לה. אל תחכו, אם אתם או מישהו מבני המשפחה שלכם הוא ניצול שואה מימיה של גרמניה הנאצית, אז מגיע לכם לקבל זכויות והטבות מגוונות מידי המדינה, וכדאי לבדוק את זה בהקדם האפשרי.

ניצולי השואה עברו תלאות רבות בגרמניה הנאצית ואין צורך שיסבלו יותר. המדינה יכולה לסייע לניצולי שואה רבים בקצבאות ותלושי מזון, לדוגמא, כדי שהם יוכלו לחיות בכבוד במדינה בה הם רצו לגור ולגדל את ילדיהם ונכדיהם.