חודש ארגון מאחורינו, שם השבט החדש בבני עקיבא: קווה

יגאל קליין. קרדיט: מתניה אופיר

שבת הארגון של תנועת בני עקיבא הסתיימה הערב לאחר חודש של פעילות אינטנסיבית וערכית בהובלת קומונריות הסניפים ברחבי הארץ. בסניפים נערכים מופעי הדגלנות, כתובת האש והופעות החניכים.

התנועה עסקה במהלך החודש בנושא השנתי- "נפש יהודי הומיה" המבטא את השתוקקות הדורות וכיסופיהם למדינה, לשיבה לציון, את השמחה לחיות במדינתנו ואת המשימה הגדולה שלנו להמשיך את העשיה ובניית הקומות הבאות של מדינת ישראל.

הערב התבשרו חניכי שבט הרא"ה כי שמם החדש שילווה אותם במהלך חייהם יהיה "קווה". השם נבחר ברוב קולות בכינוס מליאת בני עקיבא שהתקיימה בתחילת השבוע שעבר בירושלים כאשר לקו הגמר הגיעו השמות תקווה/התקווה/קווה, עברי וקדימה/קדם.

מזכל בני עקיבא
יגאל קליין. צילום: מתניה אופיר

מתוך דבר ההנהלה הארצית שפורסם לאחר בחירת השם: "קווה –הציווי של דוד המלך המזכיר לנו את המילים "קווה אל ה' חזק ויאמץ ליבך וקווה אל ה'" ואת פירושן במסכת ברכות שגם כשמתגלים קשיים ויש נפילות נמשיך לקוות לה', לייחל ולפעול. קווה – אנו פונים בקריאה לעצמנו, לעמנו ולמדינתנו שלא להסתפק במה שכבר נבנה אלא להמשיך לקוות ולפעול כדי לבנות את קומות הרוח, הזהות והחיבור לשורשים של כולנו, יחד באהבה ובאמונה. קווה – הציווי שתישאו בשמכם מזכיר לנו כי בחלום, בתקווה ובציפייה טמון סוד החיים שלנו."

מזכ"ל בני עקיבא יגאל קליין בירך את חברי השבט החדש: "חברי שבט קווה, כולנו תפילה שתהיו ותפעלו במהלך חייכם כנבואת הנביא ישעיהו: "וקוֹוֵי ה' יחליפו כוח, יעלו אבר כנשרים, ירוצו ולא ייגעו, ילכו ולא ייעפו". אנו מלאי אמונה שתמשיכו ותבנו את מדרגות הרוח, האור והשמחה של מדינתנו בעוז ובאמונה ותמיד תמיד "עלו למעלה, עלו!" "חברי שבט קווה, שאו בגאון את דרך האחריות לגאולת ישראל, עלו בעשייה למען אחדות העם וחיבורו, ובעז"ה תזכו להיות חוליה מפוארת בשרשרת העשייה של תנועת בני עקיבא, הפועלת כל השנה בעוז ובענווה למען עמנו, ארצנו ותורתנו."