חוזרים לסניפים: בני עקיבא ב"היערכות קורונה" מיוחדת ורחבת היקף

צילום: בני עקיבא

ע"פ הנחיית משרד הבריאות – כ-70,000 חניכי בני עקיבא יחזרו החל ממחר לפעילות תנועתית בסניפים כל רחבי הארץ. למרות האישור לקיים פעילות בתוך המבנה- החליטו בתנועה שהפעילות תתקיים במרחב הפתוח מחוץ לסניפים למעט במקרים חריגים. הפעילות תתקיים במסכות במרחק של 2 מ' וכל קבוצה תמנה לכל היותר 50 חניכים- כשבכל סניף ימונה "נאמן קורונה סניפי" שיהיה אחראי על יישום ההנחיות.

החניכים יביאו איתם הצהרת בריאות עליה יחתמו ההורים טרם כניסת החג והשבת ולקראת הפתיחה בוגרי התנועה ידאגו לניקוי וחיטוי הסניפים. בנוסף- הוכנה ערכה מיוחדת שהופצה לקומונריות ולמדריכים הכוללת, בין היתר, הכנה רגשית ומנטלית לחניכים אחרי הקורונה ומשחקים ללא מגע. לא יתקיים מפקד של כלל חברי הסניף אלא כל שבט יקיים מפקד נפרד.

לאחר למעלה מחודשיים בהם היו סגורים- החל ממחר חוזרת תנועת בני עקיבא לפעול גם בסניפים. מאז פרוץ הקורונה פעלה התנועה בעשייה חברתית רחבה ובמגוון רחב של פעילות בשדה הוירטואלי. במשרד הבריאות אושר כי החל ממחר ניתן יהיה לפעול גם בסניפים ע"פ הקפדה על הנחיות וכללים ברורים.

למרות זאת, עקב המורכבות ביישום ומתוך רצון לשמור ככל האפשר על ריחוק – התנועה החליטה כי הפעילות תתקיים מחוץ למבנה הסניף למעט במקרים חריגים. בכל פעילות ישתתפו לכל היותר 50 חניכים בריחוק של 2' מ' עם מסיכות פנים. לא יתקיים מפקד של כלל חברי הסניף אלא כל שבט יקיים מפקד נפרד.

- פרסומת -

לקראת פתיחת הסניפים צוות של בוגרי התנועה ידאג לניקוי וחיטוי הסניף וכן יושם דגש וחובה כי בכל סניף יוצבו תכשירי חיטוי, סבונים ומגבות חד פעמיות לניקוי ידיים. בנוסף, בכל סניף ימונה "נאמן קורונה סניפי" שיהיה אחראי על יישום ההנחיות. כמו כן, החניכים יביאו איתם הצהרת בריאות עליה יחתמו ההורים טרם כניסת החג והשבת ולקראת הפתיחה בוגרי התנועה ידאגו לניקוי וחיטוי הסניפים. בנוסף- הוכנה ערכה מיוחדת שהופצה לקומונריות ולמדריכים אשר כוללת, בין היתר, הכנה רגשית ומנטלית לחניכים אחרי הקורונה ומשחקים ללא מגע.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: " שבועות ארוכים חיכינו ליום הזה ואנו ממתינים בדריכות לפרסום הצו הרשמי והסופי של משרד הבריאות. אמנם לא מדובר עדיין בשגרה מלאה, אבל קשה להפריז בחשיבות הגדולה של המפגש האישי פנים אל פנים עם החניכים. אנחנו נערכים כבר זמן רב לפתיחת הסניפים וכעת כשהדבר אושר הדבר ייעשה בזהירות ובאחריות גבוהה. במקביל אנו נערכים לשגרת קורונה בכלל התחומים- בדגש על הסמינרים ומחנות הקיץ."