חולדאי שוב מסית: "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים"

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר הבוקר (יום שני) בריאיון לחדשות 13 כי "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים".

"זו ההיסטוריה של העולם", טען חולדאי. "מדינות הפכו לדיקטטורות באמצעות התהליך הדמוקרטי, ולא חוזרות משם בחזרה אלא בשפיכות דמים".

חולדאי הוסיף: "לא מעניינת אותם (הפוליטיקאים) התחינה של הנשיא. אני פונה לכל האנשים הרציניים שמכירים את מדינת ישראל – צריך להבין שאין פה ימין או שמאל, יש פה רעים מול טובים".

יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז אמרה בתגובה לדברי חולדאי: "אני מגנה בתוקף את דבריו החמורים של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. אין לנו ארץ אחרת, ואין לנו עם אחר. הפסיקו את ההסתה וההמרדה נגד הממשלה שנבחרה כחוק רק בגלל שהיא פועלת לקידום הערכים בהם היא מאמינה".

- פרסומת -

אני לא מאמין למה ששמעתי עכשיו מראש עיריית תל אביב רון חולדאי ב'ערוץ 13'. "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק על ידי שפיכות דמים". מטורף. pic.twitter.com/3E4j2BIAEp

— אריאל אלחרר (@ariel_elharar_) February 13, 2023

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "היועצת המשפטית לממשלה חייבת להורות באופן מיידי על חקירה נגד רון חולדאי. לראש עיריית תל אביב אין חסינות ואין שום פריבילגיה להסית לרצח. הקריאה שלו היא חמורה והוא חייב להיחקר עליה ולעמוד לדין".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר "אנחנו בשעת חירום ואנחנו במאבק. אבל המאבק שלנו הוא על הדמוקרטיה הישראלית, ולא מאבק בינינו. הכאב והחשש מובנים ויש להם מקום, אך עלינו לעצור מיד את השיח האלים וההשתוללות משני הצדדים שעלולים לדרדר אותנו לתהום. ‏הקריאה של חולדאי מסוכנת, איננה במקום ויותר מזה – פוגעת במאבק הצודק"