ח"כ סוכות בקבר יוסף: "כאן יתחיל התיקון של ישוב הארץ"

צילום: מועצה איזורית שומרון

סגירת מעגל. ח"כ הנכנס צבי סוכות (הציונות הדתית) ביקר הלילה בקבר יוסף יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ערב השבעתו לכנסת ישראל.

הכניסה התקיימה כחלק מכניסת אחזקה שגרתית בה נעשות עבודות תחזוקה בקבר עי מתנדבי מנהלת קבר יוסף של המועצה האזורית שומרון.

צבי סוכות היה עוזרו של דגן ויועצו הפוליטי, ממקימי הישוב אביתר וממובילי המאבק על הישוב יחד עם ראש מועצת שומרון ובבחירות האחרונות הוא נבחר במקום ה 5 בפריימריז של הציונות הדתית ולאחר שריונים והאיחוד עם עוצמה יהודית הוצב במקום ה 16. לאחר התפטרותו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ שלשום (ב) מהכנסת התאפשרה כניסתו של סוכות לכנסת כחלק מהחוק הנורווגי.

ראש מועצת שומרון דגן בירך את סוכות בקבר יוסף בברכת מי שבירך ואמר: "אין כמו קבר יוסף כדי להתמלא כוחות, כל ההתיישבות בשומרון כל עם ישראל מברכים אותך, שתצליח לרומם את קרן ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל, תהיה שליח נאמן לא רק של ההתיישבות בשומרון, אלא של כל עם ישראל, להביא להישגים גדולים, ציונות, למדינת ישראל. אני מברך אותך בשם כל תושבי השומרון".

- פרסומת -

ח"כ הנכנס צבי סוכות אמר בהתרגשות: "יוסף הצדיק, היה היהודי הראשון, שקיבל אחריות מינסטיריאלית עצומה, היה משנה למלך של כל העולם, עד היום זוכרים בכל העולם את דמותו, וגם אנחנו בשומרון שואבים מהכוח שלו הרבה מאוד שנים. הגעתי ערב ההשבעה שלי לכנסת, דווקא לכאן, כדי לשאוב מכאן כוחות, וגם כדי לקרוא לתיקון. קבר יוסף נמצא עדיין ללא נוכחות יהודית קבועה, ללא הישיבה שהייתה כאן. אביה של אשתי, הרב הלל ליברמן הי"ד, נרצח כשהיה בדרכו לכאן, הוא היה תלמיד הישיבה, יש הרבה דברים שצריך לתקן, אבל צריך להתחיל כאן, בשכם, זה המקום שאליו הגיעו בני ישראל כשהגיעו לארץ, וכאן יתחיל התיקון של ישוב הארץ".

דגן הודה לכוחות הבטחון שליוו את הכניסה ולמתנדבי מנהלת קבר יוסף של המועצה האזורית שומרון ולנתנאל שניר העומד בראשה.