חצי מליון אזרחים יגיעו לסיורים ביו"ש בתוך 5 שנים

מבצע הסברה חדש של יהודה ושומרון, בקנה מידה חסר תקדים, יוצא השבוע לדרך. תחת השם 'משקפת – פרויקט היכרות לאומי‘, מתכננים ראשי יוזמי הרעיון להביא לסיורי עומק ביהודה ושומרון למעלה מחצי מיליון אזרחים ישראלים מכל רחבי הארץ בתוך חמש שנים. יוסי דגן, יו"ר משותף של הפרויקט, אמר: "האוייב הגדול של ההתיישבות, ובכלל של החברה הישראלית, הוא הבורות. אין אדם שמגיע ליהודה ושומרון ורואה את ההתיישבות הפורחת ונשאר אדיש".

עמי שרון 31/07/2011

מיזם "משקפת – פרוייקט היכרות לאומי" שיצא השבוע לדרך, חנך את הסיור הראשון שלו, סיור המוני ומושקע כראוי לפרוייקט הדגל של ההסברה ביהודה ושומרון. למעלה מ- 900 אזרחים סיירו בגוש עציון וחברון, התרשמו מהישובים ומהחקלאות, התרגשו מביקור במערת המכפלה ובאלון הבודד ונפגשו עם אישים מרכזיים באזור. 18 אוטובוסים מכל רחבי הארץ, מהדרום, מהצפון ומהמרכז, צבועים בצבעי "משקפת", פתחו את הבוקר בביקור עומק בליבה הפועם של מדינת ישראל. בין המטיילים בלטו עולים חדשים רבים, מרוסיה ומאתיופיה.

ב"משקפת", מספרים כי היה מרגש לראות את חברון מוצפת במבקרים, כשלרובם זו הפעם הראשונה בחברון ובמערת המכפלה בפרט ו"מעבר לקו הירוק" בכלל. בסיום היום התכנסו תשע מאות המטיילים לסיכום ודברי ברכה בהשתתפות ח"כ אורי אריאל וראש מועצת קרית ארבע מלאכי לוינגר.

- פרסומת -

"משקפת – פרוייקט היכרות לאומי", מיזם הסברה חדש של יהודה ושומרון, בקנה מידה חסר תקדים, יצא השבוע לדרך. תחת השם "ארץ ישראל מחכה שנכיר", מתכננים ב"משקפת" להביא לסיורי עומק ביהודה ושומרון למעלה מחצי מיליון אזרחים ישראלים בתוך חמש שנים. קהל היעד של הפרויקט הינו הציבור הלא דתי והמסורתי, אזרחים אשר אינם מזוהים כימין אידיאולוגי או כשמאל מובהק.

במסגרת הסיורים, ייחשפו המבקרים לנופים המרהיבים של יהודה ושומרון, יבקרו באתרי המורשת וההיסטוריה היהודית, ויסיירו בערים, בישובים ובחקלאות הפורחת באזור, בדגש על יקבי הבוטיק הרבים וחוות הגבינות המשובחות במקומות השונים. ב"משקפת" אומרים כי הסיור ההמוני השבוע הוא הסנונית הראשונה, ומספרים כי קבוצות רבות כבר נרשמו ויצאו לטייל בשבועות הקרובים במרחבי ובישובי יהודה ושומרון.

תחת השם "משקפת – פרוייקט היכרות לאומי", מתכננים כאמור ראשי הפרויקט להביא לסיורי עומק ביהודה ושומרון למעלה מחצי מיליון אזרחים ישראלים מכל רחבי הארץ בתוך חמש שנים. קהל היעד של הפרויקט הינו הציבור הלא דתי והמסורתי, אזרחים אשר אינם מזוהים כימין אידיאולוגי או כשמאל מובהק. למה "משקפת"? כל מטייל במסגרת הפרויקט יקבל משקפת טלסקופית למהלך הסיור, בה יוכל לצפות ולראות מקרוב את ערי מרכז הארץ והים – מכאן שם הפרויקט. הפרויקט, שעלותו הצפויה נאמדת במיליוני שקלים שיגויסו מתרומות, נוסד בעקבות הצלחת מערך סיורי האח"מים ביו"ש שהתחיל במועצה האזורית שומרון לפני כשלוש שנים והתרחב לשאר גופי ההתיישבות, אלא שבשונה ממנו הוא מיועד לכלל הציבור במדינת ישראל. "משקפת" הוגדר כפרויקט עצמאי ו"א-פוליטי" ויפעל בשיתוף פעולה הדוק עם בתי הספר שדה והמדרשות לידיעת הארץ הפועלות ביהודה ושומרון ועם מחלקות התיירות במועצות השונות, וכן בתיאום עם כלל הרשויות והגופים הלאומיים.

במסגרת הסיורים, ייחשפו המבקרים לנופים המרהיבים של יהודה ושומרון, יבקרו באתרי המורשת וההיסטוריה היהודית, ויסיירו בערים, בישובים ובחקלאות הפורחת באזור, בדגש על יקבי הבוטיק הרבים וחוות הגבינות המשובחות במקומות השונים.

בראש "משקפת", עומדים מייסדי הארגון בני כהן ויוסי דגן. בני כהן, שכיהן כמנכ"ל מועצה אזורית מטה בנימין וראש מטה השר לפיתוח הגליל והנגב, ישמש כיו"ר וכמנכ"ל הפרויקט, ויוסי דגן מנהל היחידה האסטרטגית ויועץ ראש מועצת שומרון ומייסד מערך סיורי האח"מים בשומרון, ישמש כיו"ר משותף של הפרויקט.

את ההשראה שאבו יוזמי הרעיון דווקא מאריאל שרון. בבחירות 1981 ארגן אריאל שרון פרויקט דומה, תחת השם "אנחנו על המפה" על משקל אמירתו המפורסמת של שחקן הכדורסל טל ברודי, במסגרתו הגיעו עשרות אלפי אזרחים לסיורים ביו"ש. על פי ההערכות היה המבצע אחד הגורמים המרכזיים לניצחון המחנה הלאומי בבחירות אלו. במסגרת פרוייקט "משקפת" ייערכו קמפיינים פרסומיים המזמינים את הציבור הרחב לבוא ולסייר ביהודה ושומרון, ייערכו מבצעי שיווק לקבוצות מאורגנות ותסובסד עלות האוטובוסים הממוגנים על מנת למחיר עממי וצנוע.

בחודשים האחרונים, התקיימו ללא פרסום למעלה מארבעים סיורי ניסיון (פיילוט) לפי המגזרים השונים ברחבי יהודה ושומרון. המספר הגבוה הינו נגזרת של ההיקף הגדול וחסר התקדים של הסיורים המתוכננים במסגרת הפרויקט. "ההתלהבות הגדולה של המשתתפים מהנופים ומהעשייה הציונית ביהודה שומרון, דברים שרובם הגדול כלל לא ידעו שקיימים, שכנעו אותנו סופית בנחיצות העצומה להביא את אזרחי ישראל לשטח, לראות בעיינים את המציאות" – אומר בני כהן מנכ"ל פרויקט "משקפת". קמפיין קיץ בהשקעה של מאות אלפי שקלים: בעקבות הצלחת סיורי הנסיון, משיקה השבוע "משקפת" את הפרויקט ויוצאת בקמפיין חשיפה ראשון בעלות של מאות אלפי שקלים, בעיתונים, בתחנות הרדיו האזוריות, בכרזות ובמודעות רחוב – תחת הכותרת: "ארץ ישראל מחכה שנכיר". הקמפיין יפנה לציבור הרחב בקריאה להירשם לסיורים ביהודה ושומרון, ובמקביל יפנה לאנשי המחנה הלאומי בקריאה לארגן קבוצות לסיורים.

מנכ"ל "משקפת" בני כהן אמר: "זהו פרויקט הכרות לאומי, שמטרתו לחבר בין עם ישראל בערים הגדולות לציבור המתיישבים. אנחנו אומרים: בואו נכיר,ללא קשר לדעה פוליטית כזו או אחרת, ובוודאי לפני שאתה נסגר על עמדה – בוא לראות בעיניים. כי ארץ ישראל מחכה שנכיר".

יוסי דגן, יו"ר משותף של הפרויקט, אמר: "האוייב הגדול של ההתיישבות, ובכלל של החברה הישראלית, הוא הבורות, אין אדם שמגיע ליהודה ושומרון ורואה את ההתיישבות הפורחת ונשאר אדיש.