טוען רבני מוסמך או עו"ד? אפשר גם וגם

(צילום: Pixabay)

טוען רבני הוא האדם אליו כדאי לפנות בראש ובראשונה, במידה וקיבלתם תביעת גירושין. חוששים מהדרך הארוכה מהבית הדין הרבני? האם ידעתם שאפשר לסבסד את עלות הייצוג? במאמר זה נפרט לכם את התשובה לשאלה.

יעל וייס 18/09/2019

הטוען הרבני מוסמך ע"י הרבנות הראשית לייצג בבתי הדין הרבניים בדיוק כמו כל עורך דין.

עורכי דין בישראל מקבלים את רישיון עורכות הדין לאחר שלמדו את הדין האזרחי, מבלי שלמדו את הדין העברי שעל פיו דנים בבתי הדין הרבניים. עורכי הדין עצמם פונים לטוענים רבניים לקבלת כתבי טענות וסיכומים מקצועיים. אי לכך, ניתנה החלטה, כי יש להכשיר מייצגים טוענים רבניים בכדי שיוכלו להופיע בבית הדין ולטעון בפני בית המשפט עבור בני הזוג.

- פרסומת -

טוען רבני – חשיבות הייצוג בבית הדין הרבני

כאשר זוג החליט להתגרש, הוא מחויב כמו כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל, לעבור דרך בית הדין הרבני וכאן טוען רבני נכנס לתמונה. לכן, האיש הייעודי והמתאים לייצוג מסוג זה הינו הטוען הרבני.

חשיבותו של הטוען הרבני גבוהה להפליא, זאת מכיוון שאופציה זו אינה מוכרת לכולם. רבים מבני זוג העומדים בפני הליך גירושין פוגשים בהליך זה בפעם הראשונה בחייהם. חלקם לא עמד מעולם בפני בית המשפט או לחלופין בפני שופט ובטח שלא בפני שלושה שופטים הנוברים בנבחי הזוגיות.

רבים מבני הזוג אשר מגיעים לצומת דרכים ומחליטים לפרק את חיי הנישואים ולהתגרש, עומדים בבלבול מוחלט בשאלה "כיצד נתחיל את התהליך"?

כיום, שיעור הגירושין בישראל נע בין 26%-27% בהשוואה לשאר מדינות האיחוד האירופי. כל זוג בישראל אשר מעוניין להתחיל הליך גירושין יכול לבחור לרשותו טוען רבני ומגשר אשר ייצג אותם בבית הדין הרבני. הטוען הרבני, יעזור להם לפתור כל סיטואציה הנקרית בינם, בצורה יעילה, מהירה, ואפקטיבית.

הליך הגירושין מביא עמו הוצאות רבות שאחד מהם יכול להיות כרוך גם בקבלת שירותי טוען הרבני. טוען רבני מוסמך מביא עימו ידע רב בגין המונחים ההלכתיים ולפיכך, יש לו יתרון גדול יותר מאשר לכל עורך דין אחר.

הטוען הרבני מכיר את שפת הדיינים, הוא יודע מה לבקש או מה לדרוש. חשוב לדעת מהן הזכויות המגיעות לכם על פי דין. טוען רבני שונה מכל עורך דין המתמחה בדין האזרחי. על כן, יש חשיבות עליונה בבחירה של טוען רבני מוסמך.

אנשים זקוקים למי שיילחם עבורם ועל זכויותיהם בבית הדין הרבני

סוד הליווי טומן בתוכו נאמנות מוחלטת ללא פשרה על זכויותיכם. הרב יהודה אבלס ילווה אתכם בתהליך הגירושין מתחילתו ועד סופו. תוך מתן ייעוץ אישי, ליווי מלא במסירות ואכפתיות, והבנה מלאה בקושי המלווה את תהליך הגירושין.

טעון רבני אתך לאורך כל ההליך המשפטי – עד להכרעת בית הדין.

כאשר אנחנו מחפשים איש מקצוע אנו לא מתפשרים, אנו מחפשים איש מקצוע אשר יהא ייחודי ויעודי לעניין שאנחנו רוצים.

בכדי לקצר את התהליך, יש לנקוט בגישה אפקטיבית ויעילה אשר תוביל לקבלת החלטות נכונות. תהליך הליווי כולל בתוכו, בהתאם לצרכי הלקוח, הדרכה, ייעוץ אישי ופרטני, יחס אישי ואדיב וכמובן סודיות ושמירה על פרטיות מלאה.

הטוען הרבני מלווה את לקוחותיו לאורך כל התהליך. החל מפגישת הייעוץ הראשונה, הגשת כתב התביעה והבקשות השונות, ועד לסיום הליך הגירושין בהצלחה. הוא יוכל להתאים עבורכם הן את הדרך והן את האסטרטגיה המתאימה עבורכם. ישנה חשיבות רבה במיקוד הטענות ההלכתיות, או בשמן המקצועי "עילות גירושין".

מכל האמור לעיל, הגשת כתב תביעה ופתיחת תיק גירושין בבית דין רבני הינו הליך אשר ניתן לעבור אותו בקלות יתרה, כל זאת תוך ליווי ע"י טוען רבני מוסמך ובעל ניסיון.