יו”ר הקואליציה מתחייבת: הכותל יישאר אורתודוכסי

הלוואה לשיפוץ הבית
הלוואה לשיפוץ הבית. צילום: רנה אסמיוסן

בתקופת הקורונה שבה היינו סגורים בבית מצאנו את עצמנו פתאום עם הרבה זמן פנוי. לפתע ראינו דברים שצריכים תיקון: נזילה, שיפוץ, סיוד ועוד. יכול להיות שמשהו התקלקל אבל לא היה לנו מושג מה אמורים לעשות.יו”ר הקואליציה ח”כ עידית סילמן מעריכה שאם הקואליציה תשמור על ערכי הימין ועל האידיאולוגיה שלשמה הוקמה – ממשלת בנט-לפיד תשלים את כהונתה במלואה.

בהתייחסה למחלוקות בקואליציה סביב העברת חוק האזרחות, אמרה ח”כ סילמן בריאיון לזאב קם אמש (מוצ”ש) כי “חברי הקואליציה לא מתפשרים על האמירות שלהם כשמישהו עושה משהו לא נכון ולא מקובל, אבל אנחנו נעשה בסוף מה שנכון למדינת ישראל”.

בהתייחסה למאמצי התיווך בין רוסיה לאוקראינה בהם מעורב ראש הממשלה נפתלי בנט, אמרה ח”כ סילמן כי “מנהיגי מדינות אחרות, הם אלה שאמרו שאנחנו נמצאים במקום הזה של לתווך, להשפיע ולהביא בשורה. אם לנו יש אפשרות ולו הקטנה ביותר להשפיע על המציאות הכל כך לא נורמלית ולא פשוטה – זה המקום שבו אנחנו צריכים להיות”.

יש כמובן את האופציה להזמין שיפוצניק או הנדימן אבל הרבה פעמים אלו דברים שיכולים להיפתר בקלות אם רק היה לנו את הידע הנכון. יש מצב שגם הזמנה של תיקון כזה תעלה לא מעט. לכן, כדאי לכם להכיר את הסדנאות של צדקי לירן בשם "סדנאות ידי זהב".

- פרסומת -

צדקי אמנם גר בירושלים, אך הסדנה שלו ממוקמת באזור התעשייה הצפוני בבני ברק, ממש ליד קניון איילון ברמת גן. צדקי נשוי ואב ל 2 בנות, מג"ד במילואים, דובר עברית ואנגלית וכבר מהיותו זאטוט היה ברור שהידיים שלו ידי זהב, ועם בגרותו, גם יכולת ההוראה השתלבה ומשם הדרך ל"סדנאות ידי זהב" הייתה קצרה.

צדקי מקיים בסדנה שלו קורסי הנדימן / הנדיוומן (לאנשים כמוני וכמוך) שרוצים ללמוד איך לתחזק את הבית שלהם בכוחות עצמם. הקורס הבסיסי, שהוא גם גולת הכותרת של הסדנאות, הוא מסלול היסודות – למתחילים ומתחילות. מתחילים ברמה הבסיסית ביותר ותוך חמשת מפגשי הקורס האינטנסיבי, מגיעים עד לרמת יכולת אישית די מתקדמת. מי שרוצה עוד, יכול להירשם גם למסלול המתקדם ושם להשלים את הבסיסים העיקריים והחשובים של מגוון ההיבטים באחזקת הבית. החלק המעניין בקורס הוא השילוב בין התיאוריה לפרקטיקה.

ייתכן שזו תמונה של ‏‏אדם אחד‏ ו‏בתוך מבנה‏‏

צדקי מסביר: "בסופו של עניין, אי אפשר ללמוד רק את הפרקטיקה. חייבים להבין קודם איך הדברים בנויים. רוצים לקדוח בקיר? צריך לדעת איך הקיר בנוי ולהבין את עקרונות העיגון בקיר. אחרי זה הרבה יותר קל לגשת ולעגן פריטים על הקיר פשוט כי מבינים מה העקרונות ומה חשוב.

בדיוק כמו נהיגה. אפשר לנהוג בבטחה בלי להבין את התיאוריה? תארו לכם שתרגלתם בשיעור על קיר הבלוקים שבסדנה ותליתם מדף ועוד מדף וזה נראה לכם פשוט. פתאום אצלכם בבית הקיר לא מגיב אותו דבר. מה תעשו? אם למדתם אצלי אתם תבינו בדיוק כיצד להתמודד עם זה כי יהיו לכם העקרונות ותבינו מה חשוב. העקרון הזה נכון גם במקצועות אחרים כמו מים וביוב, כמו תריסים, כמו תיקוני דלתות ומסילות בארונות ועוד ועוד".

למסלול היסודות לבדו יש כבר מעל 1800 בוגרים ובוגרות ברחבי הארץ (אולי תופתעו אבל 60% מתוכם, נשים) ועדות לאיכות הקורס ניתן למצוא בביקורות על הסדנאות בגוגל.

ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏אנשים עומדים‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏

מעבר לקורסים בסדנה אפשר למצוא באתר של "סדנאות ידי זהב" גם קורסים דיגיטליים לאחזקת הבית" כן, 2 קורסים ללימוד עצמי של יסודות אחזקת הבית. הראשון, "צעדים ראשונים באחזקת הבית" הוא קורס בן כ 10 שעות וידאו המחולק ל 4 שיעורים בהם תמצאו 8-12 סרטוני וידאו בכל אחד, המדריכים כיצד לבצע מגוון דברים בסיסיים באחזקת הבית.

הקורס השני, "קורס הנדימן / הנדיוומן המלא" גדול ומקיף בהרבה. הוא כולל כ 30 שעות וידאו, 10 נושאים שונים, את השיעור הפרונטלי המלא מתוך הקורסים הפרונטליים ועוד כ 90 סרטוני הדרכה מפורטים. צדקי קורא לזה "האינציקלופדיה לאחזקת הבית". הוא מסביר בחיוך: צריך להגיד בהגינות שיש לי יכולת הוראה טובה מאד וזה בא לידי ביטוי בוידאו באופן מושלם. הסרטים מצולמים וערוכים היטב, תהליכי העבודה והלוגיקה שלהם מוסברים באופן מפורט כך שמי שצריך לבצע איזשהו תיקון בבית, פשוט פותח את הפרק הרצוי ומעתיק בדיוק את מה שאני עושה בסרטון".

ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏12‏ אנשים‏, ‏אנשים עומדים‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏

האם אפשר בכלל ללמוד איך לתחזק את הבית בוידאו?
צדקי עונה: "בעצם שאלת את שאלת השאלות. מה הם המאפיינים של יכולות האדם שמתחזק את הבית שלו בכוחות עצמו? (צדקי מתעקש שאין פה בכלל עניין מגדרי – נשים וגברים שווים בעניין הזה). התשובה היא כזו – לבד מכלי עבודה (כמובן) יש עוד שני מאפיינים קריטיים. ידע וביטחון.

אנשים טועים לחשוב שידע מספיק. לדעת או לא לדעת לתקן, והגישה הזו שגויה לחלוטין. דווקא הביטחון ביכולות שלנו הוא המפתח העיקרי. אדם שיש לו ביטחון בידיים שלו וביכולת שלו להתמודד, תמיד יכול לפתוח יוטיוב ולהסתדר וכך ייתקן, ילמד ויצבור ידע. אדם שאיו לו ביטחון לא יעשה כלום וגם יוטיוב לא יעזור לו. אם לא יודעים לפתוח את ארגז הכלים, לבחור / להתאים את הכלי הנכון למשימה ולבצע אותה, שום הסבר בוידאו לא יועיל.

ייתכן שזו תמונה של ‏‏אדם אחד‏ ו‏זקן‏‏

אחרי שמבינים את העקרון הזה, קל לדעת באיזה קורס לבחור.

למי שאין ביטחון כלל (צדקי צוחק ואומר שכל אלה שמעידים על עצמם שישי להם ידיים שמאליות – שיפשפשו בנבכי הביטחון העצמי שלהם) עדיף בהרבה לבוא לקורס הפרונטלי / מעשי. על זה בדיוק עובדים שם, חיזוק הביטחון, הידע הוא רק כלי להעצמת הביטחון. מי שיש לו קצת ביטחון או קצת ניסיון, גם אם לא באופן מלא, יכול בהחלט לרכוש אחד מהקורסים הדיגיטליים ולהתקדם משם. הקורסים הדיגיטליים כל כך טובים ומוכוונים להעצמת הביטחון כך שמאד יתאימו למי שקיים בו או בה הביטחון ההתחלתי.

בעת הזו, רכישת קורסים דיגיטליים ישירות מהאתר של צדקי, מקנים שלל מתנות אטרקטיביות, מלבד המחיר ההוגן והשווה לכל נפש.
הקורסים המעשיים / הפרונטליים הם בני 5 מפגשים של 3 שעות, פעם בשבוע, ומתקיימים בימי שלישי בערב או בימי שישי בבוקר.
קישור לאתר עם הפרטים המלאים על הסדנאות:

כנסו לאתר לכל הפרטים והסבר על הקורסים השונים:
https://yedayzahav.co.il/basic-course/