יום הזיכרון: בת השירות שדואגת להנצחת חללי מערכות ישראל

נעמה חדד (19) מבאר שבע, בת שירות לאומי באגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, הגוף האחראי להנצחת חללי מערכות ישראל. "אנחנו דואגים לרווחה ולשיקום המשפחות השכולות: אם זה באחריות על בתי העלמין, הלוויות, אזכרות וטקסים, כאשר במשך כל השנה התפקיד סובב סביב יום הזיכרון" מספרת נעמה.

בתקופה הזו האגף אחראי על טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אנשי האגף פועלים מסביב לשעון על מנת לוודא שהחללים ומשפחותיהם מקבלים את המעטפת השלמה וכך גם כבוד והוקרה לנופלים במערכות ישראל. "זה מחשבה מתמדת וירידה לפרטים הכי קטנים, כל פרט קטן בעשייה הזו מחבר אותנו למשפחות ובכלל ליום הזה" אומרת נעמה. "עם הזמן אני מבינה שאני חלק מכל זה ותורמת רבות להנצחת החללים. הסיפורים על הנופלים שאני שומעת, ההתמודדות של המשפחות עם האובדן ושיחות טלפון עם קרובי המשפחה, כל אלה גורמים לתפקיד שלי לקבל משמעות אחרת. אני מרגישה בתפקידי שליחות גם בדברים הכי קטנים שיש, שנותנים עבור מישהו אחר משמעות גדולה."

נעמה משתפת על הפעם הראשונה בה היא הרגישה את הנתינה והקשר עם אותן המשפחות: "בתחילת השירות שלי באגף, הייתה אמא שכולה שפנתה אליי לבקשת סיוע. עזרתי וייעצתי במה שיכולתי ולאחר כמה שעות היא התקשרה אליי שוב, במיוחד כדי להודות לי. היא בירכה אותי בשיחת בטלפון הזו, ואני התרגשתי במיוחד" נעמה משתפת. "אנחנו עושים בעבודה הזו דברים שלעיתים יכולים להרגיש כקטנים – לענות למיילים או לטלפונים, לסייע מבחינה לוגיסטית ועוד, אבל התודה שאנחנו מקבלים ולהבין כמה זה משמעותי עבור אותן משפחות גורם לי להתרגש בכל פעם מחדש."

נעמה חדד
נעמה חדד. התודה שאנחנו מקבלים עוזרת להבין כמה זה משמעותי. צילום: עופרי אוחיון

זו שנת השירות הראשונה של נעמה. היא מתנדבת דרך עמותת 'ש"ל-שילה' ומספרת על בחירתה בתפקיד, "כל תפקיד בשירות הלאומי הוא משמעותי, אבל ידעתי שאני רוצה תפקיד עם עשייה לאומית וכשהגעתי לאגף הנצחה ומורשת מיד התאהבתי. התחושות לקראת יום הזיכרון הן עוצמתיות, אנחנו מתכוננים לקראת היום הקדוש הזה ונערכים אליו כבר זמן רב. אני מחכה כבר לראות את התוצאות של המאמץ שהשקענו ולהרגיש שאני לקחתי חלק ביום הזה, זו התרגשות שממלאה אותי."

ראובן פינסקי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי – אזרחי סיפר לדתילי: "אנו מתמלאים גאווה לנוכח עשיית בני ובנות השירות הלאומי-אזרחי, להנצחת זכרם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. אנו אסירי תודה למתנדבים שלנו, שנמצאים בכל מקום שיש בו צורך ופועלים לילות כימים למען המדינה והחברה."