יום הזיכרון לחללי צה"ל: מיזם בינלאומי ללימוד משותף בארץ ובעולם לעילוי נשמתם

מיזם בינלאומי מחבר את יהדות התפוצות ליום הזכרון לחללי צה"ל. לראשונה יהודי העולם יוכלו להתחבר ללימוד משותף אחיד לעילוי נשמת חללי צה"ל בלימוד אישי ומשפחתי שהופק במיוחד ליום זה. המיזם יפעל בעברית, אנגלית, ספרדית, רוסית וצרפתית כאשר במהלך יום הזיכרון כל יהודי ברחבי העולם יוכל לקחת בו חלק בסיוע אתר ייעודי שהוקם לשם כך.

המיזם, שמוביל הארגון העולמי של בתי הכנסת בארץ ובעולם, יפעל במקביל גם בארץ בעשרות עמדות לימוד שיפעלו במשך 24 שעות עד לכניסת יום העצמאות כך שכל אזרח יוכל להצטרף ללימוד בעמדה הסמוכה למקום מגוריו או באמצעות לימוד דרך האתר.

יום הזיכרון לחללי צה"ל נחשב לאחד הימים הקדושים שמציינת מדינת ישראל ואשר מאחד מדי שנה את כלל הציבור בארץ. אך, במובנים רבים, יהודי התפוצות נעדרים מהשיח והשייכות הכללית- למרות שהם חשים חיבור עמוק ואמיתי לחיילי צה"ל ומסירותם למען מדינת ישראל.

מיזם בינלאומי, שמוביל הארגון העולמי והקהילות האורתודוכסיות של בתי הכנסת בארץ ובעולם, פועל לחבר את יהודי התפוצות ליום המיוחד הזה.  ראשיתו של המיזם לפני כ-10 שנים ביוזמה של סא"ל אורי שלומאי ז"ל שהחליט להקים בארץ מספר עמדות לימוד בשטח שיפעלו 24 שעות ביממה במהלך יום הזיכרון לחללי צה"ל. זאת בדומה לחיילי צה"ל העומדים במשך היום כולו לצד דגל ישראל בהר הרצל בירושלים. הלימוד כולל לימוד משניות, תפילת יזכור ואל מלא רחמים, פרקי תהילים, תפילה לשלום חיילי צה"ל, תפילה לשלום המדינה ועוד.

השנה- הארגון עולמי של בתי הכנסת יחד עם אריאל, בנו של אורי ז"ל, מקיים את הפרויקט בפריסה ארצית ובינלאומית רחבה. לצורך כך הופקו השנה סרטונים וחוברות לימוד ייעודיות בעברית, אנגלית, ספרדית, רוסית וצרפתית- הן למבוגרים והן ללימוד משפחתי עם הילדים. כל יהודי ברחבי העולם יוכל להיכנס לאתר ייעודי  ולקחת חלק בלימוד- כשבמהלך היום יצויינו הנקודות על מפת הגלובוס בהן ילמדו לעילוי נשמת חללי צה"ל.

בית הקברות צבאי הר הרצל
בית הקברות הצבאי בהר הרצל. צילום: אביחי טבק
- פרסומת -

בנוסף, ברחבי הארץ יוצבו עשרות עמדות במקומות שונים בהם יוכלו האזרחים להשתתף ולקחת חלק בלימוד במהלך יום הזיכרון- כאשר חלק מהעמדות יפעלו במשך 24 שעות עד לכניסת יום העצמאות. כמו כן- כל אזרח יוכל להיכנס לאתר וללמוד באופן עצמאי לעילוי נשמת החללים.

יו"ר הארגון העולמי של בתי הכנסת דוד בן נאה: "אנו רואים חשיבות עליונה בחיבור של כלל יהודי העולם לזיכרון של חיילי צה"ל. לימוד התורה מסביב לשעון ביום הזיכרון מסמל יותר מכל את החיבור והקשר העמוק של כל יהודי למען אלו שמסרו נפשם למען העם והארץ."