יעקב אביב מפקח בנייה – טיפים לריצוף דירה בזמן השיפוץ

צילום: יח"צ

יעקב אביב (מפקח בנייה) נותן לכם טיפים לריצוף דירה בזמן שיפוץ, פעולה שתיתן לכל דירה טאצ' מיוחד לפי סוג העיצוב שבחרתם.
איך בוחרים ריצוף לדירה? מה כוללת עבודת הריצוף? האם כדאי לרצף את הבית לבד? והאם אפשר לגור בבית בזמן ריצוף?

בחירת ריצוף לדירה: יעקב אביב עם כל השלבים שחשוב לדעת

פעולות רבות משפיעות על מראה הדירה, דירות ישנות רבות זקוקות למתיחת פנים שיכולות להעניק חיים חדשים לבית ואם אתם מתכוונים להשכיר את הדירה תוכלו להשביח את ערך הנכס.
אחת הפעולות המשמעותיות ביותר בשיפוץ דירה היא החלפת ריצוף בבית, פעולה משמעותית שלעיתים מבוצעת כפעולה היחידה הוא העיקרית בשיפוץ ושדרוג הבית, ריצוף הדירה מצריך מכם לפעול בשלבים כדי להבטיח בחירה נכונה של ריצוף לבית ובחירת רצף מקצועי.

בדירות חדשות ובמיוחד בדירות מחיר למשתכן תוכלו להיתקל בריצופי סטנדרט שכיום מגיעים באיכות ומגוונים יפים, בשיפוץ הדירה שלכם אתם האדון לעצמכם ולא מוגבלים לגוונים ואיכויות והכל תלוי ברצונות שלכם וכמובן בתקציב שלכם.
אם אתם תוהים איזה ריצוף הכי מומלץ לבית, כדאי שכבר מעכשיו תרשמו בגדול: גרניט פורצלן, מדובר בריצוף הבית הנפוץ ביותר והעמיד ביותר לטווח הארוך, את הגרניט פורצלן תוכלו לנקות בקלות, הוא מגיע במבחר גוונים, גדלים וסוגים המדמים חומרים אחרים כדוגמת אבן או עץ ולא מצריך תחזוקה שוטפת.
הסוג השני אחרי הגרניט פורצלן הוא השיש, ייתכן ובעלי מקצוע שונים יסווגו את השיש כטבעי ויוקרתי יותר, אך השאלה היא שאלת תקציב והרצון בתחזוקה ושימור הריצוף.

- פרסומת -

מפקח בנייה יעקב אביב, מפרט את השלבים בבחירת ריצוף בזמן שיפוץ: "מומלץ לחשוב על הגוון או הדוגמה שהייתם רוצים לבית, העיצוב ישפיע על מראה החלל כולו, לאחר מכן ניתן לחפש ברשת, לברר בחנויות ריצוף או לשאול מספר בעלי מקצוע ולקבל טווח מחירים למטר ולהכפיל בכמות הנדרשת, כאשר הוספתם כמה מטרים לצורך החלפת שיש שנשבר במהלך העבודה או בתאונה בבית שגרמה לשבר בריצוף.
לאחר שבחרתם את הריצוף שתרצו, הצעד הבא הוא לבחור את בעל המקצוע שיבצע את עבודת השיפוץ, לעיתים ניתן להוזיל עלויות בוויתור על פירוק הריצוף הקיים, אך כל מקרה לגופו ולא תמיד ניתן לוותר על פירוק מרצפות ישנות".

צילום: יח"צ

עבודת הריצוף
רצף טוב הוא אמן, העבודה שלו לא פשוטה כפי שנדמה ולעבודת ריצוף מספר שלבים שהכרחי לבצע אותה ביסודיות ומקצועיות.
אם בחרתם בעל מקצוע שאינו מנוסה מספיק ולא עובד ברמת דיוק גבוהה, אתם עלולים לשלם על כך מחיר יקר עם רווחים בריצוף, שברים, רצפה שקועה, רצפה עקומה ותקלות נוספות שחשוב להימנע מהם.
הרצף יבצע בדיוק וקפדנות את כל שלבי הריצוף, החל משלב הכנת המצע ועד הנחת הריצוף בדיוק רב ושלבי הסיום עם מילוי בין המרצפות שהוכן ובוצע בצורה הטובה ביותר.

כדאי לרצף דירה לבד?
בעידן הדיגיטלי ניתן למצוא ביוטיוב וברשתות חברתיות שונות, עשרות רבות של מדריכים לכל נושא הכי קטן, ריצוף אינו שונה וגם במקרה הזה תוכלו למצוא מספר מדריכים מצולמים שידריכו אנשים כיצד לבצע ריצוף באופן עצמאי.
אין כאן כלל אצבע או חובה חוקית, כל אדם שלוקח עבודות חדשות על עצמו וללא הניסיון הדרוש, לוקח ריזיקות שהעבודה שלו לא תהיה מספיק טובה וכזו שיכולה להוביל לתקלות ובעיות שונות בריצוף ועד צורך בעבודת ריצוף חוזרת ע"י רצף מקצועי.

יעקב אביב ממליץ לכם לחשוב לפני שאתם נכנסים להרפתקה הזו: "אני יכול להצביע על דברים רבים בבית שתוכלו לעשות בעצמכם, יש לא מעט דברים שניתן ללמוד ולהפוך להיות הנדימן או הנדיוואמן לתפארת, בריצוף מומלץ לבחור ברצף מנוסה שמכיר את כל שלבי העבודה וביצע פרויקטים רבים בעבר".

יעקב אביב: "להישאר בבית בזמן ריצוף זה אפשרי, אך לא מתאים לכל אחד"
החלפת או הנחת ריצוף חדש בבית מצריכים עבודה שעלולה להפריע לכם זמנית, עבודות ריצוף ועבודות שיפוץ נוספות בבית יכולות להתבצע במהירות אם בחרתם באיש המקצוע המתאים.
לא בכל שיפוץ ניתן להישאר בבית, ריצוף בבית וכל עוד הוא מתבצע במסגרת ימים קצובה ויעילה, הוא מסוג השיפוצים שבו תוכלו להישאר בבית ולקחת בחשבון את הלכלוך וההפרעה הזמנית.
יעקב אביב לא פוסל את האפשרות: "אם אתם רוצים לחסוך עלויות של מלון או שאין לכם משפחה שבה הילדים יוכלו להתארח לכמה ימים, ניתן להתמודד, הדבר אפשרי אך אינדיבידואלי".