כבשו את המשכן באמונה

(צילום: באדיבות דוברת אמונה)

מאות נשים מתנועת הנשים הדתית לאומית "אמונה" הגיעו לכינוס מיוחד במשכן הכנסת באירוע לציון יום האישה הבינלאומי שנשא את הכותרת "קול באשה חדווה" וכלל חווית שירה נשית. באותו מעמד הוענק אות 'אשת השנה' של התנועה לפרופ' וסטמן.

עידן הראל 14/03/2012

נשות אמונה הגיעו לכנסת לכינוס מיוחד לרגל יום האשה. השנה בחרה "אמונה" להציב במרכז האירוע את הסוגיה, שעמדה במרכזו של פולמוס ציבורי על שירת נשים. "קול באישה – חדווה" אמרה כותרת הכינוס, אבל לא רק הכותרת הכתובה, אלא גם כל הצוות על הבמה; הזמרת חגית כפיר הרעידה נימים בשירתה המרגשת, יחד עם בתה, הילה, ששרה וניגנה בגיטרה, והמלווה בקלידים, טליה אליאב. לצידן, העבירה הרבנית והמשפטנית פנינה נויבירט שיעור מרתק – "התשמע קולי?" – על מדרשי חז"ל, העוסקים בנושאים של נעימת קול והשמעת דברים.

(צילום: באדיבות דוברת אמונה)

לא מעט גברים היו בקהל, וביניהם כל חברי סיעת "הבית היהודי": השר פרופ' דניאל הרשקוביץ, שבא לכבד את בתו פנינה ולהאזין להרצאתה, ח"כ זבולון אורלב, שהעניק חסותו למפגש ואף נשא דברי ברכה, וחה"כ אורי אורבך. יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, חשפה פרטים מתוך סקר ייעודי שערכה "אמונה" ושגרה מעל הבמה ברכת אחים לתושבי הדרום – ובתוכם לילדי המעונות, לעובדות "אמונה" במוסדות ובמרכזי הייעוץ ולמתנדבות בסניפים – ששגרת יומם הופרה ושוב נאלצו לחיות ימים ולילות בצל חששות ופחדים, בצל אזעקות, בתוך מקלטים ובחדרי מיגון. "בזכות האמונה, בזכות המורשת, ובזכות אימהות ונשים – עליהן כבר אמרו חז"ל כי בשעת משבר הן מתגלות כמנהיגות וכגיבורות, ושבזכות צדקותן נגאלים הדורות – יהפכו הימים אי"ה לימי רצון ושלווה, לימי רגיעה ושמחה".

- פרסומת -

בחלק השני של המפגש, הוענק אות אשת השנה מטעם "אמונה" לפרופ' מינה וסטמן על היותה חוקרת ופורצת דרכים בתחומי האקדמיה, על ייצוגה המכובד, בארץ ובעולם, את נושאי מעמד האישה והמשפחה היהודית, על התנדבותה ותרומתה הציבורית להפצת הרעיון הציוני ועל היותה פעילה ב"אמונה" ובעלת השפעה על דרכה ועל מפעליה החברתיים.

הנחתה את המפגש מלכי מילר זוננפלד, ראש המגמה לתיאטרון במכללת אמונה, ירושלים.