כהנא עקץ, חברת הכנסת הגיבה: "שיאים חדשים של ציניות"

ח"כ מתן כהנא האשים הערב את חברי הקואליציה, שתקפו לפני הקמת הממשלה את שר הביטחון דאז בני גנץ בעניין המעצרים המנהליים שהטיל על פעילי ימין, וטען כי "עשו סיבוב פוליטי על גבם של הפעילים". ח"כ סון הר-מלך הגיבה בחריפות: "פועלים ללא הרף להפסיק את מסע הרדיפה שניהל ראש מפלגתך כנגד המתיישבים"

מתן כהנא. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

סאגת העצורים המנהליים: חבר הכנסת מתן כהנא מסיעת המחנה הממלכתי עקץ הערב בחשבון הפייסבוק שלו את עשרות חברי הכנסת מהקואליציה, שתקפו לפני הקמת הממשלה את שר הביטחון דאז בני גנץ שהטיל צווי מעצר מנהלי על 2 פעילים בהתיישבות.

"17 שרים וח"כים, מכל מפלגות הקואליציה, עשו סיבוב פוליטי על גבם של שני עצירים מנהליים", האשים כהנא.
א' וא' – 2 העצורים המנהליים, לא נעים לי לבשר לכם את זה, אבל מסתבר שאתם לא ממש מעניינים את הח"כים שלכאורה ניסו לעזור לכם. מסתבר שהם בסה"כ ניצלו אתכם כדי לטרלל את גנץ".

כהנא הוסיף ותקף: "אחרת, איך אתם מסבירים שסמוטריץ', שחתום על המכתב שקורא לשחרר אתכם באופן מיידי, כבר חודש שר במשרד הבטחון ואתם עדיין במעצר?
איך אתם מסבירים את זה שעל המכתב שנשלח לגנץ חתומים שמונה (שמונה!!!) שרים והם אפילו לא טרחו לשלוח מכתב דומה לשרי הבטחון החדשים?
ימין על מלא עאלק"

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית הגיבה בחריפות לדבריו של כהנא: "זכויותיהם של המתיישבים ביהודה ושומרון הם דבר שבעיני מעל כל שיקול פוליטי כזה או אחר.
לפני הקמת הממשלה וגם לאחריה, פעלתי ביחד עם חבריי ללא הרף בנושא, בכדי להפסיק את מסע הרדיפה כנגד ההתיישבות שניהל במשך שנה וחצי לא אחר מראש מפלגתו של כהנא – שר הביטחון בני גנץ".

- פרסומת -

סון הר מלך הוסיפה וכתבה, כי "גם בנושא הצווים המנהליים אני פועלת ללא הרף, לרבות ביקור בתא מעצרם לצורך פיקוח שזכויותיהם לא נפגעות.
פניתי בנושא מספר פעמים לשר הביטחון גלנט, ואני מצפה ממנו להורות על ביטולם המיידי של הצווים שהוצאו תחת כהונתו של גנץ, בהליך דורסני ללא משפט וללא ראיות".

"ה"דאגה הכנה" של חברי מפלגתו של גנץ לזכויות המתיישבים – חודש בלבד לאחר שהיו שותפים בעצמם למסע הרדיפה, שוברת שיאים חדשים של ציניות", תקפה סון הר-מלך.

כזכור, לפני כחודשיים הטיל שר הביטחון דאז בני גנץ צווי מעצר מנהלי לארבעה חודשים תמימים על אברהם יאיר ירד ואלחי כרמלי תושבי השומרון.
את הצווים הוציא גנץ ללא משפט וללא הצגת ראיות כלשהן, זאת לאחר שבית המשפט הורה על שחרורם.
כשבועיים לאחר מעצרם, פנו 40 ח"כים מכל סיעות הקואליציה הנוכחית לגנץ ודרשו את ביטולם המיידי של הצווים.