כך תלמדו לדבר ערבית ב-100 ימים

הדרישה ללימודי ערבית מדוברת עולה משנה לשנה והסיבה היא ברורה – יש בישראל כמעט 2 מיליון אזרחים ערבים ורוב הסיכויים שגם אתם פוגשים דוברי ערבית בכל יום. לכן לישראלים שדוברים ערבית בצורה שוטפת יש יתרון גדול בתחומים רבים.

קורס ללימוד ערבית
תמונה: פנאן לדבר ערבית

יותר ויותר ישראלים רוצים ללמוד לדבר ערבית. משנה לשנה הדרישה ללימודי ערבית עולה, והסיבה היא מאוד ברורה – יש בישראל כמעט 2 מיליון אזרחים ערבים והשפה הערבית היא השפה השנייה הכי מדוברת בארץ. זה אומר שרוב הסיכויים שאתם נפגשים עם דוברי ערבית בכל יום. זאת גם הסיבה שהמון ישראלים מקבלים החלטה שהם רוצים ללמוד לדבר ערבית, כל אחד והמטרה שלו. יש מי שרוצה לדבר ערבית עם השומר או הקופאית בסופר, יש מי שרוצה להגדיל את קהל הלקוחות, יש מי שרוצה לחזק קשרים עם אחיות ורופאים ערביים בבית החולים בו הוא עובד ויש מי שרוצה לדעת ערבית לקראת הגיוס לצבא.

הבעיה מתחילה עוד בבתי הספר, שם לומדים ערבית ספרותית. ערבית ספרותית היא בסיס נחמד, אבל היא ממש לא מה שהישראלים צריכים כדי לפתח תקשורת וקשרי ידידות עם דוברי ערבית. יש הבדל גדול מאוד בין הערבית הספרותית והערבית המדוברת. אפשר לדמות זאת לשפה בה כתובה התנ"ך אל מול השפה העברית אותה אנו מדברים היום. יש דמיון, אבל אם תנסו לדבר ברחוב בשפת התנך כנראה שיחשבו שמשהו לא בסדר איתכם.

בערבית הספרותית משתמשים בעיקר בטלוויזיה, בעיתונים ובפגישות רשמיות בין לאומיות. כל שאר האינטראקציות בין אנשים ככל הנראה יתקיימו בערבית מדוברת.

קורס ערבית מדוברת של פנאן – לדבר ערבית ב-100 ימים

זאת הסיבה שפנאן לדבר ערבית החליטו להקים קורס אינטרנטי ללימוד ערבית מדוברת. לאחר שהצוות של פנאן השתחררו מחיל המודיעין, הם החליטו ללמד כמה שיותר ישראלים לדבר ערבית מדוברת ברמה גבוהה. לשם כך הם הגדירו 2 עקרונות:

  • הגישה לחומרי הלימוד תהיה ללא הגבלת זמן.
  • הגישה לחומרי הלימוד תהיה בעלות סמלית שתושקע חזרה בקידום הפרויקט.
- פרסומת -

מכיוון שהמטרה היא ללמוד לדבר ערבית מדוברת בכדי לפתח קשרים בין אנשים, הקורס מלמד ערבית "פרקטית". כלומר, מתחילים ממש מהבסיס של השפה הערבית, וכך צעד אחר צעד לומדים את הנושאים החשובים בערבית איתם יכולים לפתח שיחה. בנוסף לכך, ישנם מוצרי לימוד שעוזרים לתלמידים להגיע לרמת ערבית גבוהה, כמו מילון עצום, חוברת בדיחות, חוברת פתגמים, ערכה ללימוד משמע, סיפורים, שירים תרבות, איסלאם ועוד ועוד.

כך הצליחו כבר מעל ל-2,000 תלמידים ללמוד לדבר ערבית ברמה גבוהה. מכיוון שכל חומרי הלימוד זמינים לתלמידים ללא הגבלת זמן, כל תלמיד משלב את הלימוד לפי איך שמתאים לו ולפי הזמן הפנוי שלו.

רוב התלמידים כבר לאחר חודש וחצי מתחילים לקיים שיחות בסיסיות בערבית, ולאחר כשלושה חודשים כבר מגיעים לרמת דיבור ערבית גובהה במיוחד.

באתר של פנאן תוכלו למצוא סרטון של תלמיד שתיעד את הלימוד שלו ממש מההתחלה ועד שהגיע לרמה בה הוא יודע לדבר ערבית – www.fanan2speak.com