כל מה שחשוב לבדוק לפני ששוכרים דירה

צילום: FREEPIK

שכירת דירה היא החלטה חשובה המחייבת בדיקה מדוקדקת של היבטים שונים. כדי להבטיח חווית מגורים נעימה בדירה השכורה יש לבדוק את איכות הדירה, את המצב המבני שלה, את התשתיות, את הכלים הסניטריים ואת כל שאר המאפיינים הפיזיים בנוסף לבדיקת השכונה, השירותים הציבוריים הזמינים, מוסדות הלימוד ועוד.

מידע בכתבה זו הוא צ'ק ליסט מקיף וממוקד ששוכרים צריכים לפני שהם מקבלים החלטה בנוגע לדירה. אם תשימו לב לדגשים ולהיבטים המחייבים, תבחרו דירה איכותית שעונה על צורכיכם ועל העדפותיכם. אז בואו נתקדם בצ'ק ליסט שלב אחר שלב.

איכות הדירה השכורה

אם אתם מחפשים דירה להשכרה בשפלה או בכל מקום אחר, לפני הכול חשוב שתעריכו את מצב הדירה ואת איכותה. איך עושים את זה? פשוט מאוד – מתאמים עם בעל הדירה ומגיעים לבקר בדירה.

ראשית, יש לבדוק את המצב המבני – את הקירות, את התקרות ואת הרצפות ולחפש סימנים לנזקים, לבעיות, לרטיבות או לעובש. שנית, מוודאים שהחלונות אטומים והדלתות תקינות ובטיחותיות.

- פרסומת -

כמו כן בודקים את מערכות האינסטלציה והחשמל ומוודאים שהן עובדות כראוי ללא נזילות או חיווט פגום, מסוכן או מיושן. ולבסוף בוחנים את הבידוד, את מערכת מיזוג האוויר ואת האנרגייה בדירה.

לאוהבי הום סטיילינג ועיצוב הפנים כדאי לשקול חיפוי קיר סלון בלוחות בטון אדריכלי או אלמנט חיפוי לבנים דקורטיבי או אריחי תלת מימד

תשתיות ושירותים

הביאו בחשבון את התשתיות ואת השירותים שניתנים במתחם הדירות. העריכו את מצב המתקנים החיוניים – המעליות, גרם המדרגות, החניה ואזור האשפה.

בדקו את טיבן של מערכות החשמל, מערכות המים ואת כל האפשרויות לחיבור לאינטרנט. בדקו אם ניתנים שירותים מיוחדים לדיירים כמו חדר כושר, בריכת שחייה, מתקני כביסה או אזורים משותפים. תשתיות תקינות ושירותים נאותים משפרים את הנוחות ותורמים לאיכות חיים טובה.

בטיחות

בדיקה מבנית כוללת את דרישות הבטיחות של הרשויות שאחראיות על בטיחות באזורי מגורים. חפשו סימנים לנזקים מבניים בבניין לרבות סדקים, תקרות רטובות או יסודות לא יציבים.

חפשו את אמצעי בטיחות האש לרבות גלאי עשן, מתזים, מטפים ויציאות חירום שמסומנות בבירור. בדקו את סידורי האבטחה בבניין לרבות מצלמות מעקב, מערכות אינטרקום ונקודות גישה מאובטחות וקבעו אם הבניין מציע סביבת מגורים בטוחה לדיירים.

שכונת המגורים

העריכו את טיב השכונה ובדקו אם היא עולה בקנה אחד עם צורכי המגורים שלכם. שאלו את בעל הדירה על שיעורי הפשיעה באזור ונסו לדבר עם תושבים מקומיים.

ודאו שהדירה קרובה לאזורי מסחר, למוסדות לימוד, למוסדות בריאות ואם היא חלק ממערך מסודר של תחבורה ציבורית. העריכו את רמות הרעש בשכונה, עקבו אחר דפוסי התנועה והרגישו את האווירה הכללית באזור. בקרו באזור בשעות שונות כדי לאמוד את התאמתו לאורח החיים שהתרגלתם אליו.

שכנים וקהילה

כשאתם מבקרים בדירה, נסו ליצור אינטראקצייה עם השכנים וקבלו מהם תובנות על הדינמיקה הקהילתית. שכנים ידידותיים ומכבדים תורמים לחוויית מגורים חיובית.

שאלו אותם לגבי אירועים קהילתיים שמטפחים תחושת שייכות בקרב התושבים. הביאו בחשבון את המגוון הדמוגרפי ואת האווירה החברתית כדי להבטיח סביבת מגורים נוחה ומכילה.

הפעילו שיקול דעת

השכרת דירה כרוכה בבדיקה מקיפה של היבטים שונים שיכולים לספק מרחב מגורים מתאים ונוח. לאחר השלמת הבדיקות המפורטות בצ'ק ליסט הזה, הפעילו שיקול דעת. דמיינו את עצמכם גרים באזור ואת ילדיכם גדלים בו. איך זה מרגיש? מרגיש טוב? נהדר, לכו על זה.