כן, זה אפשרי: כך תוכלו לשמור חג פסח בדובאי

דובאי היא ביתם של אנשים מכל העולם, כולל קהילה יהודית גדולה ותיירים המגיעים בחופשות ובחגים. מי שלא מכיר את דובאי, יכול לקבל את הרושם שלחגוג את חג הפסח שם, יהיה מאתגר עבור שומרי המסורת – לכן אנחנו בדקנו ומצאנו מגוון מקומות ודרכים לשמור כשרות וחג בדובאי:

צילום: יח"צ
מאת: ירדן כחול

מסעדות, שווקים וסופרים כשרים בדובאי

אחת המסעדות הכשרות הפופולריות ביותר בדובאי היא מסעדת Armani-Kaf, אשר ממוקמת בקומת הקרקע של מלון ארמני היוקרתי, במגדל הבורג' ח'ליפה. מסעדה זו מציעה 40 מקומות ישיבה ותפריט ארוחות ערב בימי חול, עם מגוון מנות ים תיכוניות ואיטלקיות, כולל אפשרויות כשרות. המסעדה מוסמכת מטעם אגף הכשרות באיגוד האורתודוכסי, אשר דואגת להכנת האוכל המוגש על פי חוקי התזונה היהודיים.

מסעדה כשרה פופולרית נוספת בדובאי היא מסעדת Social by Heinz Beck, אשר ממוקמת בוולדורף אסטוריה דובאי פאלם ג'ומיירה. מסעדה זו מציעה מטבח אירופאי עכשווי, כולל אפשרויות כשרות. המסעדה מוסמכת על ידי שירות אישורי הכשרות, המוודא כי האוכל המוגש מוכן לפי חוקי התזונה היהודיים.

למי שמחפש חווית אוכל נינוחה יותר, ה-Taqado Mexican Kitchen מציע אפשרויות כשרות. מסעדה זו מגישה מגוון מנות מקסיקניות, לרבות טאקו, בוריטוס וקוסדילות. המסעדה מוסמכת על ידי שירות אישורי הכשרות, המוודא כי האוכל המוגש מוכן לפי חוקי התזונה היהודיים.

בנוסף למסעדות, יש בדובאי גם מספר שווקים וחנויות שמוכרים מוצרים כשרים. אחד השווקים הפופולריים ביותר הוא רשת הסופרמרקטים Spinneys. לרשת זו מספר מיקומים ברחבי דובאי ומציעה מגוון מוצרים כשרים, לרבות בשר, חלב ולחם. הסופרמרקט מוסמך מטעם אגף הכשרות באיגוד האורתודוקסי, אשר דואג כי המוצרים הנמכרים מוכנים על פי חוקי התזונה היהודיים.

- פרסומת -

כתובת: HWR – Mercato Mall, Jumeirah Beach Road – Dubai

חנות פופולרית נוספת למוצרים כשרים בדובאי היא Kosher Mart.חנות זו מציעה מגוון מוצרים כשרים, לרבות בשר, עופות ודגים. החנות מוסמכת על ידי שירות אישורי הכשרות, המוודא כי המוצרים הנמכרים מוכנים על פי חוקי התזונה היהודיים.

כתובת: Wasl Square, shop 18 – Al Safa 1 – Dubai

גם סופרמרקט רימון הכשר הוא אופציה מעולה לשומרי כשרות וחג בדובאי. זהו הסופר הכשר הראשון שנפתח בדצמבר 2022, ובין המוצרים הנמכרים בו, ניתן למצוא: חטיפים כשרים, חלב ניגר, מוצרי בשר ועוף, מוצרי חלב ומאפים כשרים.

כתובת: Project R530-5 – wasl square, Dubai

מלונות כשרים בדובאי

מלון ג'ומיירה קריק סייד Jumeirah Creekside Dubai

מלון ג'ומיירה קריקסייד, המשקיף על דובאי קריק, מציע שתי בריכות חיצוניות, ספא מפנק, 5 מסעדות, מכון כושר וחדרים מפנקים. מסעדות המלון מגישות מטבח בינלאומי וארוחות כשרות בהשגחת חב"ד–מהדרין גלאט ללא קטניות ולא שרויה. כל הארוחות מוגשות בחדר אוכל נפרד וכשר של מלון ג'ומיירה קריק סייד.

מלון רפלס דובאי Raffles Dubai

מלון רפלס דובאי, שנבנה בהשראת הפירמידות הגדולות של מצרים, הוא מלון עטור פרסים עם בריכה חיצונית, ספא מפנק ונוף מטורף של קו הרקיע של דובאי. המלון מעוטר בבדים יוקרתיים, בדים בעבודת יד וחדרי אירוח מפוארים עם טלוויזיה בעלת מסך שטוח, מיני בר מפנק, מערכת דיגיטלית אינטראקטיבית בחדר עם גישה לניהול כל האלמנטים שבחדר, כולל חיבור לאייפד ואם זה לא מספיק – שירות של משרת אישי לכל החדרים.

הרפתקת קניות נמצאת ממש מעבר לפינה, מאחר והמלון גובל בקניון מרכזי אקסקלוסיבי בדובאי והוא מציע לא פחות מ-7 מסעדות. כשרות המזון בהשגחת הרב נחמיה רוטנברג –מהדרין גלאט לאוכלי קטניות בפסח. כל הארוחות מוגשות בחדר אוכל נפרד וכשר של מלון.

מלון ג'ומיירה קריק סייד. צילום: יח"צ
מלון בדובאי
צילום: יח"צ

אינטרקונטיננטל דובאי InterContinental Dubai Festival City

מלון אינטרקונטיננטל בדובאי הוא מלון 5 כוכבים מפואר באזור פסטיבל סיטי, המשקיף לתעלת דובאי. המלון במיקום אידיאלי ומחובר למרכז הקניות "פסטיבל סיטי" ואפילו כולל שתי בריכות שחייה, ספא מפנק וחדר כושר. המלון כולל גם את מסעדת קינג דיוויד הכשרה למהדרין בהשגחת הרב רוטנברג והרב אהרון הכהן, שמציעה ארוחות בוקר וערב (כולל שבתות וחגים) מפנקות ממש כמו הבופה בישראל.

מלון אייץ' The H Dubai

מלון אייץ' בדובאי הוא מלון ברמת 5 כוכבים, הכולל ספא משוכלל ומפואר, בריכת שחיה וחדר כושר במלון. חדרי המלון גדולים ומרווחים מאוד, וכוללים מכונת אספרסו.

בקומה ה- 37 תמצאו את מסעדת TLV הבשרית, כשרה למהדרין, בהשגחת הרב דוכמן.

מלון וי דובאי V Hotel Dubai

מלון וי הוא מלון 5 כוכבים הנמצא במיקום מעולה במרכז דובאי, סמוך לבורג' חליפה ותעלת המים. המלון מעוצב בסגנון מודרני, עכשווי ויפהפה – חדרי המלון מרווחים וכוללים אמבטיה בחלל פתוח, מקלחת גשם, מוצרי טיפוח ומכונת אספרסו מפנקת. במלון תמצאו בריכת שחיה, חדר כושר וספא עם מגוון טיפולים וכמובן, ארוחת בוקר כשרה (בתשלום והזמנה מראש).

מלון קמפינסקי דובאי

ניצוץ וקסם יקבלו את האורחים בברכה לעולם המופלא של מלון קמפינסקי, המחובר לקניון האמירויות. החדרים, בקתות הסקי והסוויטות במלון מפוארים ומתמזגים עם שירותים ברמה עולמית: מתקני ישיבות יוקרתיים, מבחר מסעדות מפוארות וטיפולי ספא סוחפים. המלון מאפשר לחוות את הריגוש וההרפתקה של המקום המרתק ביותר – דובאי, הודות למיקום האסטרטגי שלו בעיר, עם גישה ישירה לקניון האמירויות, נמצא בסמוך לאטרקציות מרכזיות, פארקים ואתרי נופש. המלון מציע ארוחות כשרות בהזמנה מראש וחבילת פסח לישראלים, הכוללת: בקתת סקי אספן עם 3 חדרי שינה (עד 6 מבוגרים ו-2 ילדים), ארוחת בוקר למשפחה במסעדת Olea & Terrace, אשראי קניות בסך 500 דירהם תקף בקניון האמירויות, כרטיסי סקי דובאי למשפחה, כרטיסי כניסה ל-Magic Planet לילדים ו-20% הנחה על חנויות המזון והמשקאות של קמפינסקי. מלבד כל אלו, אורחי המלון שירצו לאכול ארוחת ערב בפסח בפרטיות בבקתה שלהם, ייהנו מתפריט מיוחד שיסופק להם מראש, כשר.

Palm West Beach. צילום: יח"צ

מלון ארמאני דובאי Armani Hotel Dubai

שמו של מלון זה הולך לפניו – ארמאני, על שם מעצב העל הנוגע, הוא מלון 5 כוכבים יוקרתי (עם ציון 9 בבוקינג) הממוקם במגדל בורג' ח'ליפה המפורסם בדובאי. המלון האלגנטי משקיף אל נופי המרינה, התעלה של דובאי וגורדי השחקים – הוא כולל ספא יוקרתי שהוא הרבה מעבר למרכז בריאות, עם מגוון טיפולים מפנקים, חדר כושר ו-7 מסעדות, כולל מסעדת ארמאני הכשרה, בהשגחת הרב דוכמן חב"ד. חדרי המלון גדולים מאוד, מעוצבים בהידור וכוללים אפילו אייפד שמחובר למתקני החדר!

מלון הילטון גארדן Hilton Garden Inn Dubai Mall

מלון הילטון גארדן ברמת 4 כוכבים, ממוקם באזור אל בארשה, ליד קניון האמירויות (פחות מעשר דקות הליכה). במלון תמצאו בריכת שחיה וחדר כושר. טרקלין ובר, שירות המרת מט"ח, כספומט וחדרים מעוצבים ונעימים. המלון מציע ארוחת בוקר כשרה וארוחות צהריים ארוזות כשרות בתשלום. ארוחת הבוקר בין השעות

חדש! המלון מציע ארוחת בוקר כשרה בין השעות 07:00-10:30 וארוחות צהריים ארוזות כשרות (בתשלום).

הזמנת ארוחת הבוקר הכשרה כרוכה בהרשמה מראש במייל: DXBME_Sales@hilton.com

בית חב"ד בדובאי

בית חב"ד הוא תמיד פתרון טוב בשביל "ללכת על בטוח" וליהנות מאוכל כשר באווירה ביתית, בין אם באמצע שבוע, שבתות או חגים. בדובאי ישנו בית חב"ד מקסים, הנמצא בשכונת אל וואסאל, לא רחוק ממגדל הבורג' חליפה. את בית חב"ד דובאי מנהל הרב לוי דוכמן, עם צוות מסור המסייע לו לנהל את המקום. התפילות והארוחות בבית החב"ד מתקיימות למעשה בקומה השנייה במלון אדרס Address במרינה – יש להתעדכן בשעות התפילה באתר של בית החב"ד.