כרטיס אשראי בנייד – מה חשוב לדעת?

בתקופה האחרונה חלה מהפכה בארץ בתחום התשלומים, וכיום אין צורך לקחת איתכם כרטיס אשראי כאשר אתם יוצאים מהבית. עדיין לא משלמים בנייד? יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת.

תמונה: depositphotos

איך מצטרפים לשירות?

כדי לצאת לדרך, עליכם קודם כל לבחור אפליקציה של ארנק דיגיטלי, בו תזינו כרטיס אשראי ובאמצעותו תשלמו בבתי העסק. אם יש לכם מכשיר מסוג iPhone, אתם יכולים לשלם רק באמצעות ApplePay, אבל אם יש לכם Android הבחירה מרובה – לצד האפליקציה הייעודית של GooglePay, כל הבנקים וחברות כרטיסי האשראי בישראל מפעילות ארנקים דיגיטליים, ויש גם אפליקציות כאלה מטעם רשתות שיווק וגופים נוספים.

אחרי הבחירה, צריך לבצע רישום באפליקציה, ובסיומו להזין כרטיס אשראי לתוך הארנק שלכם. ברוב המקרים, ניתן להזין כמה כרטיסי אשראי (עד הגבלה מסוימת), אבל בכל מקרה חשוב שתזינו את הכרטיס העיקרי שלכם.

חשוב לציין, שבעת תשלום בארנק כרטיס האשראי שלכם מתנהג בדיוק כמו בעסקה רגילה. אתם ממשיכים לצבור נקודות ולקבל הטבות כמו תמיד, אפשר לחלק עסקאות לתשלומים ובכרטיסים בינלאומיים, אפשר לשלם גם בחו"ל באותה צורה. כמו כן, המסגרת שלכם בכרטיס תקפה גם בתשלום בנייד.

איך משלמים?

קודם כל, עליכם לוודא שהמסוף התשלום בבית העסק תומך בעסקאות באמצעות הנייד. הרוב המוחלט של העסקים בישראל כבר עשו את המעבר, אבל לא כולם. תשאלו, או חפשו על המסופים סמל של 4 קשתות (דומה קצת לסמל של ויי-פיי), שמשמעותו תמיכה בתשלומים חכמים.

- פרסומת -

המסוף תומך? מעולה. כל מה שעליכם לעשות, זה לבטל את נעילת המכשיר שלכם באופן שאתם רגילים (קוד, טביעת אצבע, זיהוי פנים וכו') ולקרב אות ולמסוף. תוך רגע קל, התשלום מתבצע, ואתם אפילו לא צריכים להקיש קוד סודי. להזכירכם, בעסקאות עם כרטיס אשראי, יש להקיש קוד אם רוכשים ביותר מ-300 ₪.

ברגע שסיימתם לשלם, תקבלו הודעת פוש לנייד על העסקה והפרטים שלה. תוכלו לראות אותה בפירוט החיובים של הכרטיס, בדיוק כמו כל תשלום אחר. מעבר לזה, בארנקים דיגיטליים מסוימים מופיע פירוט נפרד לעסקאות בנייד, אשר יכול לכלול (אם הגדרתם כך) גם עסקאות אונליין, באפליקציות ובאתרים.

איך זה עובד?

תשלום בנייד, ותשלומים מתקדמים בכלל (למשל בהקשת קוד סודי, או באמצעות שעון חכם) היו אפשריים במקומות רבים בעולם כבר לפני לא מעט שנים. אלינו זה הגיע מעט באיחור, בשל קושי להטמיע את הטכנולוגיות הדרושות לכך בבתי העסק.

כאמור, כיום תהליך זה כמעט מאחורינו, וכמעט כל העסקים מחזיקים במסופים חדשים (EMV). מסופים אלה מתקשרים עם הטלפונים שלכם באמצעות שבב שנקרא NFC, כך שאם במקרה אין לכם את הפיצ'ר הזה, לא תוכלו לשלם בנייד. המסופים החדשים עובדים בצורה מאובטחת מאוד, כך שאתם לא צריכים לחשוש יותר מאשר עם כרטיס אשראי רגיל.